Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Bericht
door trollspeed » za 10 sep, 2011 11:56
Kl*te bericht zul je bedoelen, straks zien we Volvo's met Saab (innovaties) techniek, ik moet er niet aandenken

Stelletje lijken pikkers, dan nog liever de fik erin.
EJ
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Bericht
door ralph12 » za 10 sep, 2011 12:05
Zou juist goed zijn als de merken samen sterker kunnen zijn. Komen er voor Saab ook echt eens andere modellen. Denk aan een 9-2 op basis van de C30. En de V60 heb ik qua lijn altijd meer Saab dan Volvo gevonden. Een Saab front zou ook mooier passen dan die lelijke hondekop die er nu opzit.

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » za 10 sep, 2011 13:00
Zo'n bericht is alleen positief voor Saab-medewerkers die dan eventueel bij Geely/Volvo onderdak kunnen vinden.
Saab schiet daar ook niet mee op want bij een faillissement komt gelijk de aap uit de mouw, vrijwel alles is verpand, vooral de Zweedse staat heeft zich goed ingedekt. Dus dat wordt een Poolse landdag waar vooral gevochten wordt tussen preferente schuldeisers, pandhouders en er niets overblijft voor de gewone schuldeisers, aandeelhouders etc.
Daarnaast komen de kosten van de faillissementsafwikkeling ten laste van de boedel, dat loopt bij zo'n ingewikkelde structuren nog behoorlijk op.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » za 10 sep, 2011 13:00
We zullen met zijn allen nog versteld staan hoeveel partijen hun interesse tonen in Saab ná een faillissement....

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » za 10 sep, 2011 13:08
Dat is juist, dus Geely mag aanschuiven in de rij bij alle andere partijen die nog op zullen duiken.
Ik kan mij de ergernis van Trollspeed goed voorstellen, ik vind dit soort berichten wat te opportunistisch, daar kun je ook mee komen als echt zo ver is

-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » za 10 sep, 2011 14:31
Geely is denk ik niet op het merk uit, maar op de mensen en de know-how. Waarom zouden ze aan saab beginnen als ze volvo hebben...schiet jezelf in je been.
Mooi artikel in de NRC trouwens vandaag. Saabrijders zijn goede mensen, .... en je kan goed.....met je vrouw of vriendin in een cabrio... volgens de kunstenaar die saabrijdt. jeroen pauw zal dit ook wel uit eigen ervaring weten.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » za 10 sep, 2011 16:56
Mensen, ik ben zo Saab-moe. Misschien moet ik het maar een paar maanden niet meer luisteren/lezen/volgen... Helaas zal het nieuws mij toch wel bereiken, of ik nou wil of niet.

-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
Bericht
door jeroengsi » za 10 sep, 2011 18:52
wat je in het nieuws hoort wort je ook niet blij van dacht ik zelf
wat een gelul allemaal
-
sjaakdaak
- Donateur

Bericht
door sjaakdaak » za 10 sep, 2011 21:40
Ik vind de overeenkomst tussen de echte wereld en het Saabforum hier wel treffend. Als je in de forumdelen over de 'oudjes' meldt dat je denkt dat iets heel erg stuk is regent het ook altijd al vragen van mensen die je wagen het liefst zo snel mogelijk zouden strippen. Dat is dus in de buitenwereld niet veel anders. Geely is de eerste, maar er zullen er vast meer zijn die wel een paar techneuten, een plaatpers of nog weer iets anders kunnen gebruiken.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » za 10 sep, 2011 22:16
ralph12 schreef:Denk aan een 9-2 op basis van de C30.
Dat gaan we echt fijn vinden. Een echte Saab op basis van een Ford Focus onderstel en dan een lekker Peugeot dieseltje erin. Ik zie de commentaren van de echte puristen al voor me.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » za 10 sep, 2011 22:18
de echte purist wil een DKW tweetakt. Of een ford V4.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » zo 11 sep, 2011 9:32
Ik neem al genoegen met een 900 classic,
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Bericht
door ralph12 » zo 11 sep, 2011 10:29
Duits commentaar (degelijk wie immer):
Die DI berichtet hier über ein Interview mit mit dem Geely-Hauptaktionär Li Shufu. darin äußerte sich Li über die Möglichkeit, dass im Falle einer Insolvenz von Saab Geely Teile von Saab aus der Insolvenzmasse heraus erwerben könnte. Interesse bestehe am Markennamen Saab, an der Tochter Saab Parts und an Sevice-Einrichtungen in Trollhättan.
Aus meiner Sicht eine ziemlich eindeutige Geschichte. Geely hat kein tatsächliches Interesse an Saab. Man will die Tochter Volvo vor der Konkurrenz im eigenen Land schützen. Wenn Geely Teile der Saab Automobile AB übernehmen würde, dann könnte kein anderer Konkurrent Saab komplett aus einer möglichen Insolvenz heraus erwerben. Damit könnte auch kein schwedischer Konkurrent für die Geely-Tochter Volvo mehr entstehen.
Daneben könnte man auch die chinesischen Konkurrenten Youngman und Pang Da davon abhalten mit Saab zusammen zu einem sehr starken Gegner für Geely in China zu werden.
Gleichzeitig will man wohl noch ein bischen Gewinn machen. Es gibt ja genügend Saab-Fahrer, die auch nach einer Insolvenz noch Teile benötigen. Da Saab Parts profitabel ist (ca. 30 Mio. Euro Gewinn pro Jahr), wäre das ein gutes Geschäft für Geely.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » zo 11 sep, 2011 10:35
@ralph12 Heel aannemelijk, zo'n staaltje is ook al wel eerder vertoont in autoland.