SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Re: SAAB/Spyker

Bericht door Asfaltrocker » do 08 sep, 2011 22:49

Dat de chinezen te hulp schieten is niet zo gek.
China is wel het land dat veel goedkoper geproduceert wordt.
Zelfs bepaalde onder delen voor philips komen er vandaan.
maar kijk nou eens naar volvo,is dat nou een verkeerd product?
ze hebben het touwtje wel in handen maar volvo wordt nog steeds in zweden wordt gebouwt
En kijk eens onder je kopje (nieuw)made in china.

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » do 08 sep, 2011 22:59

willeme 1 schreef:benieuwd wat er uit gaat komen in de pers, VM wordt vast weer zakenman van it jaar
Ik ben ook erg benieuwd. Heb de hoop nog steeds niet opgegeven maar vind het wel tijd worden voor nieuws waar we wat aan hebben.
Of een definitieve doorbraak die de band weer laat draaien of de toko failliet en dan zien we wel wat er verder met het merk e.d. gebeurt. Nu is het ook van alles net niets, de media roept al sinds mei dat er waarschijnlijk weer geld binnen gaat komen of dat er een faillissement dreigt. Zegt dus helemaal niets...

troll-01
Geregistreerd lid

Bericht door troll-01 » do 08 sep, 2011 23:21

Leuk om te zien dat er nu al mensen zijn die zeggen....ik zei het toch....een dag eerder gokken op een slechte afloop, omdat dat lekker klinkt en dan nu stoer zeggen dat je gelijk hebt....

Voorlopig heeft VM een plan met 245 miljoen en kan hij het een jaar uit houden daar mee, dus tijd zat om de rest uit te rollen.

Geruchten zonder bron over die batterijen boer zijn waarschijnlijk alleen maar om uit te proberen hoe snel dit gerucht de wereld in gebracht kan worden. (ps "het" is iets anders als "it")

Ik ben nog steeds blij met mijn aandelen, of ze het nou wel of niet gaan redden, ik denk dat VM hier uiteindelijk de langste neus trekt....

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 23:50

Nee, dan kun je beter een achtergestelde lening aan ome Dirk DSB hebben, die heeft de DNB vandaag mooi terugbetaald met nog wat rente :lol:
Dirk gaat trouwens in de "factoring", dus wie nog ergens geld van krijgt, b.v. SWAN, voor geleverde onderdelen, die vordering koopt ome Dirk dan van je op voor een habbekrats.
Altijd al een leuke business geweest en je hebt er kennelijk geen bankvergunning van de AFM voor nodig.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 09 sep, 2011 7:41

Overigens bedacht ik me dat de opmerking van de EZ minister (dat het heel ongebruikelijk is dat een rechter reorganisatieplannen afwijst) tweevoudig kan worden uitgelegd...

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » vr 09 sep, 2011 10:27

Je bedoelt een Nee,Máár als jullie dit doen dan, dan gaan we wel akoord.
doen jullie dit niet dan blijft een nee een nee,bedoel je zoiets?
Dat is zoiets als je onder curatele staat,Hun bepalen hoe jij dan,het bedrijfs plan uit gaat voeren.
Ik hoop dat ze idd de 91 met een nood gang eruit gaan gooien
je ziet niks anders meer op tv,belastin vrij of lage bijtelling.
ergens vind ik het grappig,de meeste zeggen het is over en uit ,en hup als een voleert hans klok komt VM weer met zn trucken doos.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 09 sep, 2011 10:34

Nou de meeste Saabisti zullen toch het commentaar van de EZ minister als wel gemakkelijk hebben beschouwd. Maar je kunt ook lezen: "Wauwie, als de rechter een reorganisatie afwijst, moet er wel echt helemaal geen hoop zijn"... Overigens vond ik -inderdaad- Mullers presentatie geweldig gisteren op het NOS Journaal. Zeldzaam talent. Alsof redding de normaalste gang van zaken is (en die van de rechter niet). Kan het zijn dat daar wel eens het probleem ligt?... Het creeren van een eigen zo logisch lijkende werkelijkheid, een soort Muller universum. Ik ben geen psycholoog...

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » vr 09 sep, 2011 10:39

willeme 1 schreef:STOCKHOLM - Saab komt vrijdag met nieuwe informatie over de ontwikkelingen rond het bedrijf naar buiten.

wel jelmer we horen morgen meer
Niks over een extra Chinees vooralsnog, alleen dat men maandag de stukken voor het hoger beroep gaat indienen. Het zou mooi zijn, maar voorlopig hoop ik maar niet op een batterijenbouwer die Saabs gaat maken.

The Adder
Geregistreerd lid

Dinsdag verzoek bankroet Saab bij uitblijven loon

Bericht door The Adder » vr 09 sep, 2011 11:26

Nu.nl schreef:De Zweedse vakbonden Unionen en Sveriges Ingenjörer vragen dinsdag faillissement aan voor het Zweedse automerk Saab als hun leden nog geen geld hebben.

Dat maakte de chefjurist van Unionen, Martin Wästfelt, vrijdagochtend bekend.
Unionen heeft 1150 leden bij Saab, veelal kantoormedewerkers. De belangrijkste bond van Saabs hoogopgeleiden, Sveriges Ingenjörer, sluit zich erbij aan. De circa 500 Saab-medewerkers van die bond stemden donderdag in Saab-stad Trollhättan voor directe indiening, maar een bondswoordvoerder meldde dat de ingenieurs samen met Unionen optrekken.
Bron

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » vr 09 sep, 2011 11:37

Kan iemand ze nog wat in leven houden? Op22.9 gaat men de bestuurderszetel van mijn nieuwe 9-5 bekijken wegens abnormale slijtage na 4 maand.. :oops:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 09 sep, 2011 12:18

@Willem1,
Dan moet je eens voor de grap op http://www.veb.net" onclick="window.open(this.href);return false; kijken.
Daar is ook een kleine verzameling van Saab-artikelen, zijn wel echte kritikasters want ze bekijken het vanuit het belang van de aandeelhouders.
Die zijn eigenlijk ook een van de "slachtoffers" van het magische financiele lappendeken van Victor.
GM heeft trouwens imho niets te vertellen want die hebben maar 1% van het stemrecht, misschien hadden die gewoon geen zin om te stemmen :wink:
De tijdelijke geldschieters die lopen mooi binnen zolang SWAN nog leeft, sommigen vangen Euribor plus 10% of worden op andere wijze gematst.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 09 sep, 2011 16:08

Misschien wordt VM wR wel beter van:

Saabtopman Muller riskeert arrestatie

UDDEVALLA - Voorman Victor Muller van automerk Saab en moederbedrijf Swedish Automobile riskeert arrestatie, omdat hij zich mogelijk niet heeft gehouden aan de wettelijke informatieplicht en incassoregels in Zweden.

Dat stelde Hans Ryberg, locatiechef van de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden in Uddevalla, vrijdagmiddag.

Muller meldde eerder geld te hebben voor de lonen van de 3600 Saabmedewerkers, maar dat hij moet wachten met betalen omdat schuldeisers via de deurwaarder wettelijk voorrang krijgen.

Kronofogden weet niets van Mullers reserves. Ryberg: ''Het is niet Muller die gaat over Saabs geld, dat zijn wij in de huidige situatie en wij weten niet beter dan dat Saab geen geld heeft.''

Opheldering

Ryberg wil van Saab nog opheldering hebben. Zijn dienst behandelt bijna 100 schuldenclaims van toeleveranciers van Saab, bij wie het automerk tot 150 miljoen euro in het krijt staat.

Minstens 12 miljoen euro van de oudste claims mag door Kronofogden onmiddelijk worden ingevorderd, zodra het op de bankrekeningen van Saab staat.

Rechter

Tot nu werd nog geen miljoen gevonden. Saab is het personeel voorts nog circa 11 miljoen euro schuldig aan salarissen over augustus. De vakbonden dreigen bij de rechter faillissement aan te vragen.

Muller was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 09 sep, 2011 16:25

Is dat niet een beetje overdreven van de deurwaarder? VM "kennende" zal dat wel een combi zijn van overheidsgeld dat bij een toegekende reorganisatie meteen vrijkomt, "wat liggende gelden" en aanbetalingen van de Chinezen. "According to a report in the Dagens Industri (DI) business daily, the money will be delayed due to the non-payment of a instalment from Bahamas-registered fund Gemini." En Gemini heeft daggik weer te maken met Antonov... En die zal wel denken: waarom mottik toeschieten terwijl jullie mij niet blieven? Maar als iemand het beter weet, dan hoor ik dat graag.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 09 sep, 2011 16:36

Of het door VM genoemde geld staat op een rekening buiten Zweden, van of Saab of Swan. Saab hoeft alleen de saldi van rekeningen binnen Zweden aan de Kronfogden bekend te maken, over geld buiten Zweden heeft Kronfogden geen jurisdictie.

Ivo

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 09 sep, 2011 16:52

Maar is dit dan niet allemaal een toneelstukje?
VM steekt niet onder stoelen en banken dat hij graag de productie buiten Zweden wil.
Hij koopt een bedrijf met schulden bij leveranciers, heeft daarnaast vermogen op een niet Zweedse rekening.
VM is ziek van de Zweedse overheid die overal dwars ligt. VA die nergens in mag stappen.
Het zou mij niks verbazen dat VM de schijn ophoudt en het op de fles laat gaan.
Vervolgens koopt iemand via VM de rechten voor een prikkie en samen starten ze de productie in een goedkoper land.
Voordelen: geen schulden meer, geen duur personeel, geen Zweedse overheid.
Tenslotte heeft VM ook de fabriek verkocht.

Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar wie rijk wil worden moet over lijken gaan.

Gesloten