SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
ralph12
Geregistreerd lid

Re: SAAB/Spyker

Bericht door ralph12 » wo 07 sep, 2011 13:33

Het ouwe Zweedsch-Nederlandsche gezegde in gedachten: "Saabmans is rekenmeester"...

Afbeelding + Afbeelding =[/b] Afbeelding

Hier die bokaal voor leukste commentaar vandaag :wink: Sorry, moest ff.

93Aalten
Geregistreerd lid

Bericht door 93Aalten » wo 07 sep, 2011 13:36

Goed, een reorganisatie geeft wat lucht maar wat moeten we nou verwachten? Dat het nu wel opgelost wordt? Het afgelopen half jaar zijn er veel verhalen geweest van bijna oplossingen en tot nu toe is er al een half jaar geen Saab meer van de productielijn gekomen. Natuurlijk weten niet wat er allemaal in detail besproken wordt maar de teneur heerst dat deze maanden een overbrugging gaan worden naar het Chineze geld. Maar is dat wel zo?? Hebben die al toestemming van hun regering om te investeren in Saab? Zo niet, dan gaat het helemaal een moeilijk, zo niet onmogelijk, verhaal worden.
Als je nu investeerd in Saab, wat staat daar dan tegenover? Aandelen? Die zijn nu ook niets waard.... Vind maar eens iemand die zo'n groot bedrag wil neerleggen. Zeker na alle veelal negatieve berichtgeving van de afgelopen tijd.

Begrijp me goed, ik hoop echt dat Saab gaat overleven maar mijn optimisme is wel iets minder dan een paar maanden geleden.... Het mooiste zou zijn als Saab aansluiting kon vinden bij bijvoorbeeld BMW of Fiat (liever de eerste....). Onder de vleugels van een sterke fabrikant kan Saab overleven. Op zichzelf staand wordt lastig als je maar 1 echt actueel model hebt. Er zit dan nog wel in de pijplijn maar daar heb je nu niets aan.

Ik heb de persconferentie (nog) niet gezien dus het hierboven geschrevene is wel met een voorbehoud..... :mrgreen:

Edit: t is nu weg! :D

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 07 sep, 2011 13:57

Vandaar de xtra -t? :wink:
voorbehoud

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 07 sep, 2011 14:35

Als je geinteresseerd bent in wat de implicaties zijn van deze nieuwe fase: http://www.theautochannel.com/news/2011 ... ntary.html" onclick="window.open(this.href);return false;

W.o. "While the voluntary reorganization process will no doubt present us with a number of tough issues and decisions, I believe that Saab Automobile will emerge stronger from this process. The potential for Saab Automobile as a viable, independent premium car manufacturer is there, as shown by the rejuvenation of our product portfolio, approximately 11,000 orders and the conditional long-term funding already in place through the binding agreements with Pang Da and Youngman that will give us access to the Chinese market."

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » wo 07 sep, 2011 14:35

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 07 sep, 2011 15:02

:shock: Net op Radio 1 het nieuwsbericht dat de Zweedse regering niet langer gelooft in Mullers verhaal!

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 07 sep, 2011 15:02

Ik vind VM toch een mooie spreker, realistisch en open,[tot zover natuurlijk]

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » wo 07 sep, 2011 15:07

nacra 93 schreef:Ik vind VM toch een mooie spreker, realistisch en open,[tot zover natuurlijk]
eens !

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 07 sep, 2011 15:10

Mooi praters heb je niks aan...

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 07 sep, 2011 15:14

Zuurpruimen daarentegen willen wel eens helpen

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » wo 07 sep, 2011 15:15

DaVinz schreef:
nacra 93 schreef:Ik vind VM toch een mooie spreker, realistisch en open,[tot zover natuurlijk]
eens !
Jammer dat het spreekwoord hier niet op gaat...

93Aalten
Geregistreerd lid

Bericht door 93Aalten » wo 07 sep, 2011 15:18

Ideetje om een iterim management aan te stellen? Bezem er doorheen en dan zorgen dat Saab interessant is voor de Chinezen om er (veel) geld in te steken....

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 07 sep, 2011 15:25

Ik vond het eind echt opvallend. Victor Muller noemde een lijst landen op die staan te trappelen om te investeren in SAAB. Om er vervolgens aan toe te voegen dat Zweden niet op die lijst staat. Toch wel een statement, dat moment vind ik.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 07 sep, 2011 15:43

En toen hij zei dat de gesprekspartners het maar met hem moeten doen dacht hij vast aan 2:44" van
http://youtu.be/6aWDxuhD0FI

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 07 sep, 2011 16:12

ralph12 schreef::shock: Net op Radio 1 het nieuwsbericht dat de Zweedse regering niet langer gelooft in Mullers verhaal!
Heeft de Zweedse regering ooit geloofd in Saab dan?

Gesloten