Goed, een reorganisatie geeft wat lucht maar wat moeten we nou verwachten? Dat het nu wel opgelost wordt? Het afgelopen half jaar zijn er veel verhalen geweest van bijna oplossingen en tot nu toe is er al een half jaar geen Saab meer van de productielijn gekomen. Natuurlijk weten niet wat er allemaal in detail besproken wordt maar de teneur heerst dat deze maanden een overbrugging gaan worden naar het Chineze geld. Maar is dat wel zo?? Hebben die al toestemming van hun regering om te investeren in Saab? Zo niet, dan gaat het helemaal een moeilijk, zo niet onmogelijk, verhaal worden.
Als je nu investeerd in Saab, wat staat daar dan tegenover? Aandelen? Die zijn nu ook niets waard.... Vind maar eens iemand die zo'n groot bedrag wil neerleggen. Zeker na alle veelal negatieve berichtgeving van de afgelopen tijd.
Begrijp me goed, ik hoop echt dat Saab gaat overleven maar mijn optimisme is wel iets minder dan een paar maanden geleden.... Het mooiste zou zijn als Saab aansluiting kon vinden bij bijvoorbeeld BMW of Fiat (liever de eerste....). Onder de vleugels van een sterke fabrikant kan Saab overleven. Op zichzelf staand wordt lastig als je maar 1 echt actueel model hebt. Er zit dan nog wel in de pijplijn maar daar heb je nu niets aan.
Ik heb de persconferentie (nog) niet gezien dus het hierboven geschrevene is wel met een voorbehoud.....
Edit: t is nu weg!