Emily GT EV
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Saab EV NEVS
Oud nieuws, is in dit topic al uitgebreid aan bod gekomen. Wachten op nieuws uit Trollhattan dus.
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
http://insideevs.com/nevs-inks-20000-un ... -car-deal/" onclick="window.open(this.href);return false;
(but no news)
(but no news)
-
wulf
- Geregistreerd lid
Hopelijk komt er een officeel statement van SAAB AB. Ik denk dat NEVS het idee dat Saab nog bestaat zo lang mogelijk wil handhaven.busy schreef:Oud nieuws, is in dit topic al uitgebreid aan bod gekomen. Wachten op nieuws uit Trollhattan dus.
Er staat geen Saab op de nieuwe auto. Die andere EVs met de naam Saab waren ontwikkeld voor de NEVS bankruptcy. En NEVS heeft het duidelijk gemaakt dat ze de naam Saab in China niet gaan gebruiken.martinphili schreef:Ik denk dat het allemaal wel een beetje mee valt. Als Saab ab echt zo vinnig zou zijn zou NEVS die naam niet zo pontificaal op de nieuwe auto geplakt hebben.
-
gj900
- Donateur (9x)

Blijft een lekkere neus, maar die dichtgekitte grille geeft het idee van een gevangene waarvan de mond dichtgeplakt is met tape

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
http://jalopnik.com/reborn-chinese-saab ... 1756233357" onclick="window.open(this.href);return false;
waar of niet waar?
waar of niet waar?
-
gudmundje
- Donateur

staat ook op Saabsunited en op Auto Motor Sport Zweden ...
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -heta-saab" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -heta-saab" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Mooi dat is dan duidelijk. Topic kan dicht want dit is een Saabforum en geen NEVSforum 
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
We lijken ons weer in exact dezelfde situatie als een paar maanden geleden te bevinden. In dit geval heeft kennelijk iemand van Autonews contact gehad met de perswoordvoerder bij SAAB AB, kreeg hetzelfde antwoord als eerder is gegeven en trekt daar de conclusie uit dat de race m.b.t. het Saabmerk gelopen is. Vervolgens wordt dit bericht zonder ook maar iemand in Trollhättan om commentaar te vragen door diverse andere media de wereld ingestuurd en als "waar" aangemerkt.
Ik heb eerder vanmiddag contact met Mikael Östlund gehad, het hoofd PR bij NEVS. Hij bevestigde dat "de in het Autonews bericht aangehaalde uitspraak eerder gedaan is gedaan en dat dit geen nieuws is". De situatie is dus zijns inziens nog steeds onveranderd.
Ik heb eerder vanmiddag contact met Mikael Östlund gehad, het hoofd PR bij NEVS. Hij bevestigde dat "de in het Autonews bericht aangehaalde uitspraak eerder gedaan is gedaan en dat dit geen nieuws is". De situatie is dus zijns inziens nog steeds onveranderd.
-
busy
- Donateur (4x)

Tnx voor je update. Zoals ik ook al zei oud nieuws, wacht berichten uit Trollhattan en berichten op saabblog af.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Jij hebt overduidelijk dat stukkie uit AutoNews van 30 jan. niet gelezen. Nix oud nieuws. Een definitieve no-no voor gebruik van naam en logo. Nevs zal het gebruikt hebben uit een soort wishful thinking. Terecht van Saab, als Zweden helemaal niet in the picture is.busy schreef:Oud nieuws, is in dit topic al uitgebreid aan bod gekomen. Wachten op nieuws uit Trollhattan dus.
-
busy
- Donateur (4x)

Ik heb het gelezen, saabsunited (die zijn niet zo SAAB minded meer)en ook Autovisie. Er is nu helemaal niets om de naam Saab op te plaatsen. Ik heb idd meer vertrouwen in de berichten van NEVS zelf of mensen als Michel Annink en Tom van saabblog. Kortom zoals Michel Annink hierboven verwoord heeft. Voorlopig is de situatie niet veranderd. En als SAAB als merknaam op een auto eindigt, dan is dat maar zo. SAAB is dan dat wat er op mijn garagepad staat.
-
wulf
- Geregistreerd lid
De uitspraak van Östlund bevestigt dus dat het oude nieuws nog steeds hetzelfde is en dat NEVS geen toestemming heeft om de Saab naam te gebruiken. Hij zegt niet dat NEVS de Saab naam wel mag gebruiken.Michel Annink schreef:Ik heb eerder vanmiddag contact met Mikael Östlund gehad, het hoofd PR bij NEVS. Hij bevestigde dat "de in het Autonews bericht aangehaalde uitspraak eerder gedaan is gedaan en dat dit geen nieuws is". De situatie is dus zijns inziens nog steeds onveranderd.
NEVS kan wel zeggen dat er nog steeds gesprekken gaande zijn maar totdat NEVS en SAAB AB duidelijk bevestigen dat ze de naam weer mogen en gaan gebruiken, staat het vast dat het niet mag. Ik heb meer vertrouwen in uitspraken van SAAB AB dan die van NEVS.Saab AB reaffirmed that NEVS will not be allowed to use the Saab name. "We have revoked their right to use the brand name" and there is no longer a discussion about NEVS using it, Saab AB spokesman Sebastian Carlsson told Automotive News Europe.
Het zou een goede stap van NEVS zijn om de naam SAAB van de gebouwen en alle communicatie zoals de website te verwijderen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Het wordt een beetje lastig om te bepalen wie de waarheid spreekt.
Saabsunited meldde vandaag ook al dat Nevs de merknaam Saab niet meer mag gebruiken:
Saabsunited meldde vandaag ook al dat Nevs de merknaam Saab niet meer mag gebruiken:
Bron: http://www.saabsunited.com/2016/02/figh ... -name.htmlFighters take off with the SAAB brand name…..
February 1, 2016 in News
We read on various international automotive sites that what we long feared has become true.
Saab AB reaffirmed that NEVS will not be allowed to use the Saab name.
“We have revoked their right to use the brand name and there is no longer a discussion about NEVS using it”
Saab AB spokesman Sebastian Carlsson told Automotive News Europe.
I contacted Mr Carlsson this morning and got the information as well. So when are the big SAAB signs taken down at the old manufacturing plant in Trollhättan?