Saab 9-3X debuut in Geneve

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 05 feb, 2009 11:26

de witte 9-3X is al weer een paar maandjes oud... bij deze dan de wintertests.... (de oplettende Saab lezer heeft dus nu door dat ie echt even Noord Scandinavie in moet, want het is spot walhalla met de 9-4X, 9-5 EN de 9-3X)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » do 05 feb, 2009 12:40

jelger schreef:waarom altijd dat cynisme? :roll:

Saab rijders lijken wel verzuurde rechts stemmers :shock:
Oh nee zo is het absoluut niet bedoelt integendeel, maar Robert zegt het goed(IMO) wanneer hij schrijft dat een hoekiger model(zoals XC70) beter uitkomt in zo'n uitvoering.

Ik hoop alleen niet dat ze ook een model zónder vierwiel-aandrijving gaan maken, want dat vindt ik wel overbodige uitvoeringen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet je er wel veel extra geld voor over hebben om Saab te blijven rijden alleen voor een hogere instap...

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » do 05 feb, 2009 14:52

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 05 feb, 2009 17:29

900 turbo S schreef:Het is jammer genoeg een in elkaar geknutselde auto waarmee Saab (te laat) een graantje probeert mee te pikken in de markt van de nutteloze 4x4's. Ben bang dat deze auto hetzelfde lot zal krijgen als de alfa 156 crosswagon ......
In de VS gaat echt niet iedereen opeens alleen maar Priussen en dergelijke auto's rijden hoor. De Midi-SUV is daar nog altijd in trek. In Europa doen de Midi-SUV's het ook niet slecht volgens mij. Dat ik liever een lekker functionele, maar toch zeer SAABse, MPV zie verschijnen, doet verder weinig af aan het feit dat Midi-SUV's en ook Crossovers zeer in trek zijn in de rijkere wereld.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 05 feb, 2009 17:36

900 turbo S schreef:Het is jammer genoeg een in elkaar geknutselde auto waarmee Saab (te laat) een graantje probeert mee te pikken in de markt van de nutteloze 4x4's. Ben bang dat deze auto hetzelfde lot zal krijgen als de alfa 156 crosswagon ......
Heel erg vanuit de Europese gedachte geschreven. De Alfa wordt niet eens in de VS verkocht. In de VS verkoopt de XC70 stelselmatig meer dan de gewone V70. De VS is geen estate land, maar als het een Estate moet worden dan liever een Outback achtige auto. Ook die verkoopt daar als een tierelier, tov z'n gewone versie.

Jij kan het een nutteloze auto vinden, dit type auto weet wel de weg naar de klant te vinden, en dat heeft Saab bikkelhard nodig momenteel. Klanten die gaan downgraden van een mid-size SUV naar een 4x4 estate met meer grondspeling. "ja maar Saab heeft nieuwe modellen nodig ipv 'nutteloze' platsic upgrades'"

- Er staan 2 nieuwe modellen in de concrete pijplijn. Wat wil je nog meer (Ja, Nico de Boer van AW verwacht dat Saab 3 modellen in 1 klap uit de hoge hoed tovert)
- dit is een betrekkelijk goedkope uitbreiding van het 9-3 gamma, wat extra omzet kan genereren om de opvolger te kunnen financieren.

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » do 05 feb, 2009 18:40

Eens. Laat maar komen die 9-3x! Mbt de Alfa Crosswagon: die zag er wel goed uit en reed wel goed, maar was veel te ienieminie van binnen. Het niet aanslaan van díe auto zegt niets over een mogelijk niet aanslaan van dat soort auto's.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 05 feb, 2009 19:25

bob_z schreef:
Oh nee zo is het absoluut niet bedoelt integendeel, maar Robert zegt het goed(IMO) wanneer hij schrijft dat een hoekiger model(zoals XC70) beter uitkomt in zo'n uitvoering.
Dus toch ook maar een 9-5 ook in deze uitvoering? Die is tenslotte iets minder frivool vormgegeven dan de 9-3x

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 05 feb, 2009 19:27

bob_z schreef: Oh nee zo is het absoluut niet bedoelt integendeel, maar Robert zegt het goed(IMO) wanneer hij schrijft dat een hoekiger model(zoals XC70) beter uitkomt in zo'n uitvoering.
Misschien dan toch ook een toekomst voor een 9-5x? :roll:

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » do 05 feb, 2009 20:14

Ik denk zelf dat een 9-5 estate er best aardig uit zou kunnen zien. In ieder geval hoekiger :D

Yellow_Fender
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow_Fender » do 05 feb, 2009 20:47

An sich vind ik de 9-3X best wel meevallen eigenlijk. Snap niet waar men zich zo druk over maakt. Er is iig nog steeds een markt voor, I guess. Kijk maar naar de XC70, wat ook best een knappe wagen is... Ok, de 9-3 is minder hoekig maar in het echt zal hij wel de moeite waard zijn me dunkt. Dus mooiere velgjes erop en klaar! :wink:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 05 feb, 2009 21:48

Robert Toet schreef:Ik denk zelf dat een 9-5 estate er best aardig uit zou kunnen zien. In ieder geval hoekiger :D
Dussss..... 8) Fijne flexi-feul motor erin en we concurreren weer met "Bolbo" (zegt m'n Spaanse buurvrouw)

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » vr 06 feb, 2009 0:04

Reub schreef:Dussss..... 8) Fijne flexi-feul motor erin en we concurreren weer met "Bolbo" (zegt m'n Spaanse buurvrouw)
Mijn Russische klasgenote op de Noorse les zegt daar ,,Volva" tegen :wink: .

Alex

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » za 07 feb, 2009 14:32

Spuit dan wel de dorpels in kleur :? , of is dat niet stoer.

Afbeelding
Afbeelding

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » za 07 feb, 2009 15:31

Goh, ik vind het een geslaagd en vooral knap ontworpen model(vooral die foto van de zijkant).

Waarom knap ontworpen? Nou ik geloof er nix van dat ze ooit de gedachte gehad hebben dat er een x-model gemaakt zou gaan worden van de 9-3 en dan vindt ik het knap dat er zo'n overtuigend ontwerp neergezet wordt en dat het er niet gekunsteld uitziet.

Een XC-70 bijvoorbeeld is ontworpen als een x-model hetzelfde geldt voor de audi modellen, ik vindt het erg knap wat Saab er van weten heeft te maken sjappoooo!!!

En nu maar hopen dat heullll veel mensen dat met me eens zijn en dat er wat flink Svenska-Kronor in de Saab kas terechtkomen.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 07 feb, 2009 15:32

Het zou mijn keus niet zijn, maar het ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Plaats reactie