Emily GT EV
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
Re: Saab EV NEVS
http://www.groen7.nl/nevs-verkoopt-nog- ... saab-9-3s/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ik volg dit draadje geregeld. Ik heb geen zin om alle reports op hun feitelijkheden te controleren. Dat NEVS dus blijkbaar orders heeft voor 170.000 (toch?) 9-3EV's en een aantal compleet nieuwe modelen in de pijpline, vind ik geweldig.
Helaas ben ik zo iemand die het moet stellen met een gebruikte SAAB/Auto van een goed aantal jaren oud. Ik weet dat van types zoals ik een autofabrikant's schoorsteen niet kan roken. Aan de andere kant moet erook afzet zijn voor gebruikt spul, dat doe ik dan wel weer.
Maar goed, toen de NG9-5 Estate uitkwam zag ik mezelf er in de toekomst wel in rijden. Tot mijn grote spijt zal dat er niet meer van komen.
Dat vind ik echt heel jammer, want ik vind het op plaatjes een hele gave waguh.
Nu hoop ik van ganse harte dat NEVS het voor elkaar krijgt. Echt ik zou heel graag over een aantal jaren in een gebruikte NEVS/SAAB (misschien?) maatje 9-3 of 9-5 (maakt me niet zoveel uit) estate EV rijden. Een actieradius van een kilometer of 400/500km lijkt me uitstekend. Dan kun je er in Europa ook nog mee op vakantie. Echt, hoor, dan ga ik zonder meer over op elektrisch rijden. En dat terwijl ik het Festival of Speed op Goodwood met al die verbrandingsmotoren echt fan-tas-tisch vind!!
Ik geloof wel dat het idd verstandig is van NEVS om op EV's in te zetten ipv verbrandingsmotoren. En ik zie daar ook wel de link in met de Turbo te tijde van de 99.
Ik hoop op een gezonde toekomst van NEVS.
Helaas ben ik zo iemand die het moet stellen met een gebruikte SAAB/Auto van een goed aantal jaren oud. Ik weet dat van types zoals ik een autofabrikant's schoorsteen niet kan roken. Aan de andere kant moet erook afzet zijn voor gebruikt spul, dat doe ik dan wel weer.
Maar goed, toen de NG9-5 Estate uitkwam zag ik mezelf er in de toekomst wel in rijden. Tot mijn grote spijt zal dat er niet meer van komen.
Nu hoop ik van ganse harte dat NEVS het voor elkaar krijgt. Echt ik zou heel graag over een aantal jaren in een gebruikte NEVS/SAAB (misschien?) maatje 9-3 of 9-5 (maakt me niet zoveel uit) estate EV rijden. Een actieradius van een kilometer of 400/500km lijkt me uitstekend. Dan kun je er in Europa ook nog mee op vakantie. Echt, hoor, dan ga ik zonder meer over op elektrisch rijden. En dat terwijl ik het Festival of Speed op Goodwood met al die verbrandingsmotoren echt fan-tas-tisch vind!!
Ik geloof wel dat het idd verstandig is van NEVS om op EV's in te zetten ipv verbrandingsmotoren. En ik zie daar ook wel de link in met de Turbo te tijde van de 99.
Ik hoop op een gezonde toekomst van NEVS.
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.46 ... -med-nevs-" onclick="window.open(this.href);return false;
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Ik volg dit topic met grote belangstelling en wel vanwege het nieuws rond NEVS als de soms in mijn ogen lachwekkende commentaren over bepaalde discussies, het "onrecht gevoel" kan ik me voorstellen en de onwaarheden aannames en speculatisch die er hier ook weer zijn .... Ik ergerde me ook groen en geel in de tijd van Victor over de journalistieke dwalingen en onwaarheden.... Zeker ook omdat ik toen (nog) wist van heel dichtbij hoe de werkelijke vork in de steel zat... En dat Victor ENORM!! gepiepeld is .... En dat mogen jullie dan weer van mij geloven...
Maar goed terug naar deze topic....
Ik vraag me af wat er is geworden van die "fabrieken" die er gebouwd zouden worden of er al staan wat betreft de accu's
Die NEVS een 2 tal jaren geleden zou gaan ontwikkelen in samenwerking met een ander bedrijf?..
Iemand info hierover? Of is dit een stille dood gestorven?
EJ
Maar goed terug naar deze topic....
Ik vraag me af wat er is geworden van die "fabrieken" die er gebouwd zouden worden of er al staan wat betreft de accu's
Die NEVS een 2 tal jaren geleden zou gaan ontwikkelen in samenwerking met een ander bedrijf?..
Iemand info hierover? Of is dit een stille dood gestorven?
EJ
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Waarom en door wie is Victor Muller gepiepeld?
Wellicht wat kort door de bocht, maar in mijn beleving was het probleem dat Saab door GM in liquidatie was gebracht en dat er veel meer cash nodig bleek dan gedacht om een echte doorstart te maken en het business plan uit te voeren.
En toen de Chinezen bijsprongen, beriep GM zich op de change of control clausules in de licentiecontracten en was het over en sluiten.
Dat Victor Muller te vaak en ten onrechte zwart is gemaakt, lijkt mij een terechte opmerking.
Hij heeft enorm hard en enthousiast de kar getrokken, de uitgedoofde Saab spirit laten herleven, de werknemers nog anderhalf jaar aan het werk gehouden en bovendien nog mooie nieuwe auto's op de weg nagelaten.
Voor zo'n kapitaalintensieve industrie zat er helaas gewoon te weinig vet op de botten.
De huidige Chinese eigenaar van Nevs kan erover meespreken...
Ook ik koop trouwens ook weer een Saab als die elektrisch is en 400 km ver komt, ik ben helemaal om.
Wellicht wat kort door de bocht, maar in mijn beleving was het probleem dat Saab door GM in liquidatie was gebracht en dat er veel meer cash nodig bleek dan gedacht om een echte doorstart te maken en het business plan uit te voeren.
En toen de Chinezen bijsprongen, beriep GM zich op de change of control clausules in de licentiecontracten en was het over en sluiten.
Dat Victor Muller te vaak en ten onrechte zwart is gemaakt, lijkt mij een terechte opmerking.
Hij heeft enorm hard en enthousiast de kar getrokken, de uitgedoofde Saab spirit laten herleven, de werknemers nog anderhalf jaar aan het werk gehouden en bovendien nog mooie nieuwe auto's op de weg nagelaten.
Voor zo'n kapitaalintensieve industrie zat er helaas gewoon te weinig vet op de botten.
De huidige Chinese eigenaar van Nevs kan erover meespreken...
Ook ik koop trouwens ook weer een Saab als die elektrisch is en 400 km ver komt, ik ben helemaal om.
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
More info about the pheonix platform:
http://saabblog.net/2016/01/17/nevs-pho ... y-in-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2016/01/17/nevs-pho ... y-in-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Al die blogs, ik lees ze niet. Ik zie jt tzt wel als misgaat of dat er daadwerkelijk auto,s van de band rollen in grote getale.
Is ADO Den Haag ook niet gekocht door een chinees die hun uit de stront zou helpen? Ze hebben nog geen cent gezien geloof ik
Is ADO Den Haag ook niet gekocht door een chinees die hun uit de stront zou helpen? Ze hebben nog geen cent gezien geloof ik
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

I could not agree more!Redaero schreef: Dat Victor Muller te vaak en ten onrechte zwart is gemaakt, lijkt mij een terechte opmerking.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Er is geloof ik wat onduidelijkheid of Saab gebruik van de naam heeft ingetrokken richting Nevs... Mag Nevs onder de naam Saab auto's uitbrengen? En speelt de oude fabriek nog enige (productie)rol?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
1. vooralsnog niet. de een zegt van wel, de ander zegt van niet. Saab Aero AB heeft aangegeven dat ze (in het gunstigste geval) willen weten hoe ze bij NEVS de centen rond denken te krijgen om de boel te financieren.ralph12 schreef:Er is geloof ik wat onduidelijkheid of Saab gebruik van de naam heeft ingetrokken richting Nevs... Mag Nevs onder de naam Saab auto's uitbrengen? En speelt de oude fabriek nog enige (productie)rol?
2.de oude fabriek? als in: de toko in THN? die is wel van NEVS, maar of daar momenteel geproduceerd wordt, dat denk ik niet. als die contracten voor 170.000 auto's doorgaan is de kans groot dat ze in THN worden gefabriceerd en in China geassembleerd (omdat de fabriek in China nog niet af is). zoiets heb ik ergens gelezen.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Tja als 1 en 2 kloppen. Dan is Nevs toch helemaal niet interessant meer voor de doorsnee Saab liefhebber?
A-Mooiste senario: Nevs brengt een Saab uit gemaakt in troll.
B-Iets minder senario: Nevs brengt een pinkt panky uit in troll
C-Nog iets minder senario: Nevs brengt een Saab uit gemaakt in China
D-Who Cares nog langer senario: Nevs brengt een Nevs uit gemaakt im China
Hebben we het hier nu over optie D? Zijn er überhaupt mensen die daar enigszins warm voor lopen?? Rare lui.
Moderator als het geen senario A of C wordt kan dit draadje dan naar overige autonieuws.
Ps minister Dijksma op waterstof, the way to go. Weg met die Duracell bakken.
(Zonder geen wrijving geen glans zeggen ze...
)
A-Mooiste senario: Nevs brengt een Saab uit gemaakt in troll.
Hebben we het hier nu over optie D? Zijn er überhaupt mensen die daar enigszins warm voor lopen?? Rare lui.
Moderator als het geen senario A of C wordt kan dit draadje dan naar overige autonieuws.
Ps minister Dijksma op waterstof, the way to go. Weg met die Duracell bakken.
(Zonder geen wrijving geen glans zeggen ze...
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Klopt @Jungleman.
Nog een aanvulling op punt 2: de fabriek in Trollhättan draait op dit moment wel, maar primair t.b.v. reserveonderdelen en specifieke opdrachten (NEVS Industrial Services). Er worden nog geen complete auto's gemaakt. De Zweedse fabriek heeft een capaciteit van 180.000 auto's en de in aanbouw zijnde fabriek in Tianjin zal 200.000 auto's kunnen produceren. Overigens gaf Mattias Bergman eerder aan dat men in onderhandeling is met een andere premium autofabrikant over het uithuren van de capaciteit voor 60,000 auto's in Trollhättan. Die uitspraak was overigens van vóór de aankondiging van de mega-deals met Panda New Energy en Huateng, dus mogelijk dat deze discussies nu op een lager pitje staan (zie http://saabblog.net/2015/12/11/first-ne ... d-in-2018/)
Gisteren en vandaag kwam er meer nieuws (o.a. het feit dat het nieuwe en flexibele Phoenix 3.0 platform in 2018 klaar zal zijn, maar ook dat de nieuwe aandeelhouders nu aan al hun financiële verplichtingen hebben voldaan en dat daarmee de eerder gesloten overeenkomsten (middels een nieuwe aandelenemissie) definitief zijn).
Lees meer op: http://saabblog.net/2016/01/17/nevs-pho ... y-in-2018/
Nog een aanvulling op punt 2: de fabriek in Trollhättan draait op dit moment wel, maar primair t.b.v. reserveonderdelen en specifieke opdrachten (NEVS Industrial Services). Er worden nog geen complete auto's gemaakt. De Zweedse fabriek heeft een capaciteit van 180.000 auto's en de in aanbouw zijnde fabriek in Tianjin zal 200.000 auto's kunnen produceren. Overigens gaf Mattias Bergman eerder aan dat men in onderhandeling is met een andere premium autofabrikant over het uithuren van de capaciteit voor 60,000 auto's in Trollhättan. Die uitspraak was overigens van vóór de aankondiging van de mega-deals met Panda New Energy en Huateng, dus mogelijk dat deze discussies nu op een lager pitje staan (zie http://saabblog.net/2015/12/11/first-ne ... d-in-2018/)
Gisteren en vandaag kwam er meer nieuws (o.a. het feit dat het nieuwe en flexibele Phoenix 3.0 platform in 2018 klaar zal zijn, maar ook dat de nieuwe aandeelhouders nu aan al hun financiële verplichtingen hebben voldaan en dat daarmee de eerder gesloten overeenkomsten (middels een nieuwe aandelenemissie) definitief zijn).
Lees meer op: http://saabblog.net/2016/01/17/nevs-pho ... y-in-2018/
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Het feit dat er een stroom (m.i. positieve) berichten is over de activiteiten van NEVS met en in China houdt niet daarmee automatisch in dat dit het enige is dat men op het radar heeft. De samenwerking met Turkije is daar al een voorbeeld van, maar nog belangrijker de plannen voor meer en andere modellen die naast in Zweden en China ook in andere delen van de wereld op de markt zullen gaan komen.ZSR schreef: A-Mooiste senario: Nevs brengt een Saab uit gemaakt in troll.
Ik denk dat we nog een beetje meer geduld moeten hebben voordat de op dit moment onstilbaar lijkende honger voor concreet nieuws rond "ons" deel van de wereld te kunnen stillen.
-
wulf
- Geregistreerd lid
Dus het komt allemaal goed met Saab. Ik ben alvast aan het sparen voor de 2018 Saab SUV.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Ik ben ook druk aan het sparen voor die SUV maar dan wel voor de "nine lives" uitvoering.wulf schreef: Dus het komt allemaal goed met Saab. Ik ben alvast aan het sparen voor de 2018 Saab SUV.