Emily GT EV

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
wulf
Geregistreerd lid

Re: Saab EV NEVS

Bericht door wulf » za 16 jan, 2016 21:12

dirk7942 schreef:Ik denk dat er toch een beetje een Amerikaanse stellingname in je Nederlandse nuchterheid gekropen is.
Ik weet niet wat je hier mee bedoelt maar ik neem aan dat het niet positief is.. :lol: Blijkbaar vinden een aantal hier het feit dat ik in Amerika woon belangrijk voor de discussie.

En uiteindelijk is het slechts een discussie tussen een handjevol forum leden. Voor de rest van de wereld is Saab al lang niet meer. En als je alleen maar positieve berichten mag plaatsen, dan is het geen discussie meer. En dan ben ik hier weg. Ik wens jullie en NEVS veel succes. Over and out.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » za 16 jan, 2016 21:19

Amerika is niet de rest van de wereld. Lees de posting van Turbopilot eens. Ik heb dagelijks te maken met mensen die in de rest van de wereld wonen maar velen hopen op iets in de toekomst. Dat iets daar discussiëren wij hier over.
Overigens heb ik zelf ook een tijdje in the US of A gewoond en daar is geen discussie over, ik kan me alleen voorstellen dat het daar de mensen over het algemeen aan hun r**t roest wat er in Zweden gebeurd. Althans zo was het in mijn tijd. Tesla is niet voor niets succesvoller abroad dan in de States.........

I stick to the facts. Als je mij hier op een onwaarheid hebt kunnen betrappen dan hoor ik dat graag. Ik grijp wel in als ik onwaarheden zie. Allow me!

Wat doen we gaan we nog een wedje aan? Mag een virtuele fles zijn hoor! :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 16 jan, 2016 23:48

dirk7942 schreef:Nu ga je gruwelijk in de fout. Reuters verschaft volgens jouw feiten. Laat me niet lachen!
dirk7942 schreef:Verder vind ik het jammer dat wij je iedere keer moeten overtuigen mijnheer Wulf. Dat moesten we ook al over de elektrische auto's.
dirk7942 schreef:De rest van je verhaal kan dus door de shredder en stoelt weer op verkeerde aannamen. Jammer!!!!
dirk7942 schreef:U is ook ingewijde heer Style? Mijn complimenten over uw tipgevers!
Dirk, niemand zal twijfelen aan de goede kontakten die je hebt, maar lees bovenstaande quotes nog eens in alle rust door en vraag je af welke toon je hier aanslaat. Belerend en arrogant tegenover een ieder die zich hier in de "discussie" (die het al lang niet meer is met het eenrichtingverkeer dat alleen de "waarheid" accepteert) met andere gedachten en meningen meldt. Ik stel voor dat we dit topic uitsluitend open houden voor hen die de absolute waarheid rond NEVS kennen, daarmee maken we het voor allen eenvoudiger en rustiger.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 17 jan, 2016 0:04

@ GJ 900: Als je het zo wilt lezen dan mag dat maar is wel jammer. Ze zijn niet belerend bedoelt. Die van Style bijvoorbeeld is een geintje en dat weet Style zelf maar al te goed.

Laten we alleen dan een discussie voeren op feiten en niet op persberichten en aannamen die van geen kant kloppen. Er wordt ronduit gezegd dat Michel Annink zijn informatie niet juist is! Dan vraag ik je.....

Het nadeel van geschreven tekst is dat je droge tekst ziet staan en de emotie hoe het bedoeld is er niet bij ziet. Ik zal ze herlezen maar doe jij dat svp ook eens met misschien ook een iets andere bril. Ik had me bijvoorbeeld express al weken niet gemengd in de discussie maar als ik zie dat Michel, die met de beste bedoelingen de rest hier informeerte, afgeschilderd wordt als niet de waarheid sprekend dan gaat mij dat te ver. Dat dat dan belerend overkomt is dan weer jammer en zeker niet de bedoeling. Misschien moet er af en toe een emoticon bij?

Misschien heb je wel gelijk en moeten Michel en ik onze informatie hier niet delen. Het credo op dit forum wordt dan afwachten en misschien moeten we wel overwegen voor de mensen die willen weten hoe de vlag erbij hangt in Trollestein een NEVS forum op te zetten. Klinkt misschien sarcastisch maar is absoluut niet zo bedoeld (ik wil ook nu weer niet verkeerd overkomen). :oops:

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » zo 17 jan, 2016 0:46

Blijf ajb jullie informatie delen, naast het saabblog is er weinig tot geen feitelijke informatie of positief opbouwende informatie. Dat bij anderen dit kan overkomen als PR voor NEVS dan is dat maar zo. En een beetje PR voor NEVS kan ook geen kwaad, daar zijn zij zelf minder bedreven in. Daar was Muller dan weer beter in, maar die had weer geen geld, om het waar te kunnen maken. Begrijp de scepsis rondom NEVS daarom wel, maar....Ze lijken sterker teruggekeerd uit de surseance, het ziet er goed uit en we hopen dat ze weer SAAB op hun (eigenzinnige) producten mogen zetten.

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » zo 17 jan, 2016 0:49

Als blijkt dat de productie 9-3 EV duidelijk betere specs heeft dan het prototype en mee kan doen met de lichtgewicht Nissan, GM, VW, Audi enz. modellen,
tja, dan wordt het er een halen uit Zweden.
Of zou Dirk7942 al achter de schemen druk bezig zijn om het voor de echte liefhebbers geregeld te krijgen dat ze uit Meppel gehaald kunnen worden?

De GM Bolt is over een dik jaar gewoon bij de Opel dealer verkrijgbaar met 300 km actieradius. Klinkt mij als muziek in de oren.

Een accu pakket, zo groot als dat van een TESLA, maar dan voor iets meer dan €30.000, 200pk, 0 tot 100 in 7 sec.

Hier nog wat meer info over de Bolt, leest lekker weg:http://www.hybridcars.com/chevy-bolt-ev ... -a-teslas/

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 jan, 2016 10:03

Heb even gekeken, maar die Chevrolet Bolt is een interessante EV:
Afbeelding
Chevy Bolt’s Chief Engineer Josh Tavel

http://insideevs.com/exclusive-inside-t ... w-details/

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » zo 17 jan, 2016 10:16

Mooie auto. Tesla komt dit jaar uit met de X versie, een soort SUV, en ja, hij kan en mag een caravan trekken tot max 2000 kg!!! Er staat een film op hun site waar ze met een heuse Airstreamer aan kwamen rijden, ze zeggen alleen niet hoeveel km er mee gereden kan worden. Dus voor de caravan bezitters glooit er hoop. :wink:

BTW. Dit is volgens mij de eerste EV die dit kan.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 17 jan, 2016 10:19

Een heel vernieuwende auto idd die Bolt. Ik denk dat deze zeker hoge ogen gaat gooien. Kijk eens wat GM dus met het oude Daewoo (hoe schreef je dat ook al weer?) doet! Deze wordt niet in de USA gemaakt maar in Korea. Ik vind het interne design zeer smaakvol en ook het computerscherm vind ik erg mooi!
Kortom we zijn het er met zijn allen over eens dat een Golf E, de BMW i3 en meerdere van dit soort rakkers met slechts 25-35 Kw geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Ook bij de bolt zie je het streven (vandaar de samenwerking met het Chinese spacecentre) om de materialen zo licht mogelijk te krijgen. De puzzel van NEVS gaat dan toch een beetje op zijn plaats vallen. Samenwerking met een automotive software group, de batterijconditionering is tenslotte beeldbepalend bij een FEV en de lichtgewicht materialen van de Chinese Cape Canaveral....

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 17 jan, 2016 10:23

Maar blijftde vraag volgens mij overeind hoe zich de officiële berichten over agreements zich verhouden tot "lossere" uitspraken die verkoop benoemen. Er lijkt mij wel degelijk een verschil maar wellicht kan dat door onze informanten nog nader worden geduid?

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 17 jan, 2016 10:29

No comment van mijn kant, gewoon even afwachten.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 jan, 2016 12:28

Zullen dit voorlopig als uitgangspunt nemen?

Afbeelding
http://saudigazette.com.sa/business/a-r ... -car-push/

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 17 jan, 2016 12:58

dirk7942 schreef:Ze hebben inmiddels diepe zakken en dat heeft Victor, hoezeer ik de man deels bewonder, helaas nooit kunnen zeggen.
ik ben het met je verhaal eens (niet compleet gequote, voor de leesbaarheid) maar vergeet niet dat Victor een man had met diepe zakken, wiens zakenhistorie en vermogen zelfs door de Zweedse staat is nagetrokken en OK bevonden! Toch heeft men Victor de past afgesneden door deze investeerder te blokkeren. Ook Chinese investeerders is de pas in eerste instantie afgesneden, tot het te laat was. Dit vind ik nog steeds betreurenswaardig, omdat de 9-5NG anders veel grootschaliger op de markt was verschenen en nu bijna een stille dood gestorven is.

Maar goed, nu hebben we NEVS/SAAB en verdient dit onze volle steun, in plaats van een run op de azijnschappen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 17 jan, 2016 13:34

O schreef:in plaats van een run op de azijnschappen.
:offtopic: 5x de 1 liter is voordeliger dan 1x 5 liter :D

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 jan, 2016 13:39

Ik heb ook ALTIJD pech.... :D :D :D

Plaats reactie