Saab 9-3X debuut in Geneve

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » wo 04 feb, 2009 19:20

en de foto's in kwestie :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 04 feb, 2009 19:37

Wannabe-Gasman? :lol:

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » wo 04 feb, 2009 22:21

nej tack ...
was zelf enigszins nieuwsgierig ... vandaar.

nieuwsgierigheid bevredigd ... niet leidend tot enige inruildrang eerlijk gezegd. :wink:

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

9-3x

Bericht door Den Silver Kulen » wo 04 feb, 2009 22:40

't zal Saab weer es niet zijn, tikkeltje eigenwijs. Knoeperd van een bord 'verboden voor auto's en motoren' en wat doen we dan? Tikkeltje verder gaan dan de rest...

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 04 feb, 2009 22:44

Hoe zou een vergelijkbare 9-5 eruit gaan zien eigenlijk?
Zou er al een vergelijkbare 9-5 op de rol staan om het bijv. de A6 Avant allrad moeilijk te maken? Sstt.. de concurrentie kijkt mee..

loen
Geregistreerd lid

Bericht door loen » do 05 feb, 2009 0:11

Vreselijk!!!!, of ben ik de enige die er het profiel van de Dacia Logan MPV in herkent?

Het hele 9.3x project heeft verrassend veel gelijkenissen met de Rover Streetwise: bijna failliete autobouwer bouwt met weinig cash een hippe versie van zijn door de concurrentie voorbijgestreefde model...

Ik zie het somber in voor Saab als ze hiermee afkomen. Zo'n would-be auto, wie wil daar nu mee rijden?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 05 feb, 2009 0:30

[]De cross country modellen van de V70 (XC70) verkochten en verkopen ook altijd goed! :wink: Wie weet kan de 9-3X ook een leuke niche opvullen in de klasse daaronder...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 05 feb, 2009 0:31

Overigens, als ik dit dashboard zie (van de 9-4X):

Afbeelding

Begin ik me zorgen te maken. Enige Saab-kenmerk lijken de luchtroosters te zijn...! :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 05 feb, 2009 0:41

ik begrijp dat je affinitiet met Saab tanende is, maar volgens mij is dat gewoon het dashboard van de concept 9-4X. Ik dacht dat menigeen daar aarrdig Saab-lovend over was (met nadruk op Verleden Tijd)

Ah, ik snap em al.. DAT 'concept' dash is alweer een ruim jaar oud, en is toe aan een facelift...

Afbeelding

waar5schijnlijk moet de autojournalist in je iets te zeiken vinden ;-)
of weer eens iets zeggen dat kant noch wal slaat, om reacties te krijgen. ;-)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 05 feb, 2009 1:42

Zou, als ik van Saab was, snel afstappen van dit "ik wil een jeep" gedoe...begint stilletjes aan echt te vervelen...

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » do 05 feb, 2009 10:06

gudmundje schreef:Zou, als ik van Saab was, snel afstappen van dit "ik wil een jeep" gedoe...begint stilletjes aan echt te vervelen...
Ja in feite mee eens maar een nieuw model 9-3 zit er voorlopig niet in.
Als je verder kijkt naar de verkoop cijers van dit type dan zijn die toch best aardig(met name van de nieuwe 70 serie van Volvo zie ik meer XC modellen dan V modellen rondrijden) er is kenelijk vraag naar en Saab is één van de laatste merken die te beroerd moet zijn om zich te bukken voor een paar centen lijkt me?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 05 feb, 2009 10:10

waarom altijd dat cynisme? :roll:

Saab rijders lijken wel verzuurde rechts stemmers :shock:

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » do 05 feb, 2009 10:34

Ikzelf vind dat Saab ook gewoon zo'n auto op de markt moet brengen. Je ziet inderdaad dat bij volvo de XC modellen nog steeds leuk verkocht worden. Wel vind ik dat het hoekige van de V70 zich er meer voor leent dan de rondere vormen van de 9-3. Zo vind ik dit ding van Audi ook niet zo mooi. Maar een gedrocht vind ik het ook zeker niet deze 9-3. Het voordeel van zo'n auto als deze is wel dat een man zoals mijn schoonvader, die nu een 9-5 rijdt en op zoek moet naar een andere auto, deze auto zou kunnen nemen vanwege de hogere instap. Het uitstappen uit een gewone sedan wordt zwaarder en ze kijken dan ook naar auto's met een hogere uitstap. Nu zou hij dus gewoon Saab kunnen blijven rijden. Ik kan me zo voorstellen dat dit soort auto's ook met dit argument gekocht worden.

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » do 05 feb, 2009 10:50

Het is jammer genoeg een in elkaar geknutselde auto waarmee Saab (te laat) een graantje probeert mee te pikken in de markt van de nutteloze 4x4's. Ben bang dat deze auto hetzelfde lot zal krijgen als de alfa 156 crosswagon ......

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 05 feb, 2009 10:52

Ik vind dit geval niet lelijker dan een vergelijkbare volvo of audi. Integendeel, in zijn soort best een stoer ding, vooral die alu platen onder de auto, zodat je niet meteen je aerolip aan barrels rijdt over de eerste de beste bevroren elandendrol :D

Plaats reactie