SAAB/NEVS part II
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
“We have the will. We are fused together. We want to change and make history"
http://www.saabsunited.com/2014/02/saab ... c-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saabsunited.com/2014/02/saab ... c-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Levensnevel citeerde uit een artikel op saabsunited.com:
Dit is de titel:
Helemaal in lijn met de quote uit het bericht van Levensnevel.
In het artikel staat ook wat meer informatie met de voeten op aarde en wel:“We have the will. We are fused together. We want to change and make history"
http://www.saabsunited.com/2014/02/saab" onclick="window.open(this.href);return false; ... c-car.html
Dit is de titel:
Met dit als detail info:Saab is alive again – it will become an electric car
Meer dan 275 km bereik. Dat lijkt erop. Bij de huidige accu technologie behoort Saab hiermee tot de front runners.They are waiting to assembly the E-version, the battery powered vehicle with the range of 174 miles.
Helemaal in lijn met de quote uit het bericht van Levensnevel.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik had gehoopt dat ze richting de 500km zouden komen, dan hadden ze een dikke voorsprong op de rest
Maar 275 km is ook prima; gemiddeld legt een persoon nog geen 60km per dag af dus voor gewoon gebruik dik voldoende.
Maar 275 km is ook prima; gemiddeld legt een persoon nog geen 60km per dag af dus voor gewoon gebruik dik voldoende.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
275 theoretische kilometers of reeele kilometers?
tesla geeft voor de S ook 480 km op (gemeten met een of andere standaard testmethode), maar in de praktijk is dat nog geen 300 km. vertaal je zo'n verlies naar de 275km die saab opgeeft, zit je alsnog op maar 175 km en daarmee kan ik bijvoorbeeld niet met een gerust hart op en neer naar mijn familie (utrecht-midden brabant) zonder tussendoor bij te laden als het koud is of als er veel wind staat (ja laf, maar daar moet je met een ev rekening mee houden, dat je in de winter minder ver komt dan in de zomer).
Maar het is beter dan de i3, die komt maar 130 km ver.
tesla geeft voor de S ook 480 km op (gemeten met een of andere standaard testmethode), maar in de praktijk is dat nog geen 300 km. vertaal je zo'n verlies naar de 275km die saab opgeeft, zit je alsnog op maar 175 km en daarmee kan ik bijvoorbeeld niet met een gerust hart op en neer naar mijn familie (utrecht-midden brabant) zonder tussendoor bij te laden als het koud is of als er veel wind staat (ja laf, maar daar moet je met een ev rekening mee houden, dat je in de winter minder ver komt dan in de zomer).
Maar het is beter dan de i3, die komt maar 130 km ver.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Evolver stelde een vraag over het bereik van de Saab EV:
Sommige zuinige kleine benzine en diesel auto's maken het wel heel erg bont om maar aan verbruiksnormen te kunnen voldoen.
In NL vind ik een spec bereik van 275 km ruim voldoende.
FastNed rolt nog dit jaar een landelijk dekkend netwerk van snel laad stations uit op veel kortere afstanden van elkaar.
Uiteraard met de nodige voorzieningen voor een aangename tussenstop van hooguit een halfuur.
Het FastNED netwerk is waarschijnlijk eerder landelijk dekkend dan dat de Saab EV hier verkrijgbaar is.
Net als bij de specs van benzine en diesel auto's moet je er denk ik van uitgaan, dat het gaat het om een spec onder gunstige omstandigheden.275 theoretische kilometers of reeele kilometers?
Sommige zuinige kleine benzine en diesel auto's maken het wel heel erg bont om maar aan verbruiksnormen te kunnen voldoen.
In NL vind ik een spec bereik van 275 km ruim voldoende.
FastNed rolt nog dit jaar een landelijk dekkend netwerk van snel laad stations uit op veel kortere afstanden van elkaar.
Uiteraard met de nodige voorzieningen voor een aangename tussenstop van hooguit een halfuur.
Het FastNED netwerk is waarschijnlijk eerder landelijk dekkend dan dat de Saab EV hier verkrijgbaar is.
-
theun
- Donateur (3x)

Renault Zoë (topper in zijn prijsklasse) kan in theorie 210 km en praktijk 140. Die 275 NEDC zijn niet zo slecht, zal inderdaad een 180/190 van overblijven. Het valt en staat een beetje met het prijskaartje wat erop komt te staan...
-
Injectie
- Moderator
Hmm ik voel een dienstauto aankomen. 180 km is voldoende als ik hem overdag ergens kan bij laden. 's ochtends 85 heen naar de zaak 's avonds 85 km terug. EN ik weet hier al 2 snellaadstations te zitten in de buurt.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik moet met mijn dienstauto echt meer dan 200km kunnen karren voordat ik kan bijladen. Enschede - Den Haag is een beste afstand 
-
Hertog
- Geregistreerd lid
Die opmerkingen over 'dienstauto' geven voor mij wel aan dat elektrische auto's eigenlijk alleen interessant zijn voor mensen die de beschikking (kunnen) hebben over meerdere auto's. Voor mij zou een elektrische auto in 95% van de gevallen ook wel voldoende bereik hebben, maar voor de overige 5% ga ik echt niet ineens een andere auto huren. En als ik zo naar mijn vriendengroep kijk geldt voor velen hetzelfde. Zolang daar geen oplossing voor is denk ik dat de markt relatief klein blijft.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Zo zit ik er ook een beetje in. Werken beiden thuis. Boodschappen, meeste familie, sport etc etc allemaal in de buurt. Kan prima met accubak. Maar vakanties, strand, museumbezoek etc vormen weliswaar een onderschikt aantal ritjes, maar ik heb het er nog niet voor over om dat anders in te gaan vullen (openbaar vervoer, huren). Uiteraard kan dat wel. De tijd zal het leren. Eventueel met wat overheidssteun geholpen zal het wel sneller gaan
Prijs van zo'n accu ding speelt ook mee. Tegen de tijd dat ik een boodschappenauto voor 10K op accu kan kopen (en wellicht de stroom hier thuis met molen of paneel opgewekt kan worden) ga ik er over denken.
Prijs van zo'n accu ding speelt ook mee. Tegen de tijd dat ik een boodschappenauto voor 10K op accu kan kopen (en wellicht de stroom hier thuis met molen of paneel opgewekt kan worden) ga ik er over denken.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Het zit allemaal in pijplijn voor zeg maar de komende tien jaar. Ook de kleine familie auto.
Dankzij enorme investeringen in accu technologie en (wide bandgap) vermogenselektronica.
De elektronica grens ligt nu in het MW gebied, zeg maar 10 flinke turbo Saab motortjes.
Absolute koploper Tesla heeft bijvoorbeeld een elektrische concurrent voor de in de thuismarkt erg populaire Ford F-150 pickup aangekondigd (411pk, 434Nm) binnen een termijn van ca. 5 jaar.
Kortom, het einde van de ICE age gloort aan de horizon.
En Saab doet mee in het nieuwe tijdperk. Yoehee!!
Zeer waarschijnlijk ook als het gaat om de ontwikkeling van de next gen accu technologie.
Helaas heeft Dirk7942 zijn bericht hierover aangepast, waarbij de vermelding van een technologische doorbraak is verwijderd?
Dankzij enorme investeringen in accu technologie en (wide bandgap) vermogenselektronica.
De elektronica grens ligt nu in het MW gebied, zeg maar 10 flinke turbo Saab motortjes.
Absolute koploper Tesla heeft bijvoorbeeld een elektrische concurrent voor de in de thuismarkt erg populaire Ford F-150 pickup aangekondigd (411pk, 434Nm) binnen een termijn van ca. 5 jaar.
Kortom, het einde van de ICE age gloort aan de horizon.
En Saab doet mee in het nieuwe tijdperk. Yoehee!!
Zeer waarschijnlijk ook als het gaat om de ontwikkeling van de next gen accu technologie.
Helaas heeft Dirk7942 zijn bericht hierover aangepast, waarbij de vermelding van een technologische doorbraak is verwijderd?
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Hoe zal ik over 20 jaar terugkijken naar deze tijd, terwijl Saab dan mogelijk één van de leidende merken is op het gebied van automobiliteit... Hopelijk heb ik m'n classic dan nog, omgebouwd naar elektrisch of euh.... 'Back to the Future' 
-
gj900
- Donateur (9x)

Vraag me altijd af hoe het met de levensduur van de accu's zit. Zodra die de geest geven is je auto in een keer economisch afgeschreven.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Het lijkt mij dat als we massaal aan de EV gaan de accu's alleen maar goedkoper worden.
En het dan rendabel is om te vervangen.
En het dan rendabel is om te vervangen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

is niet veel anders dan met BSgj900 schreef:Vraag me altijd af hoe het met de levensduur van de accu's zit. Zodra die de geest geven is je auto in een keer economisch afgeschreven.