SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » vr 05 feb, 2010 15:23

BMWillem schreef:Kijk die let al meteen op de kosten...
Ga maar eens na... wereldwijd een nieuw logo introduceren.... :bigeyes: :facts:
lijkt me sterk dat het meteen wereld wijd zou zijn.
ze hadden het kunnen doen bij aflevering van de nieuwe saabjes
of je nu embleem van saab of spyker of de combinatie maakt ,
zal de prijs niet veel uit maken denk ik......

Tuur
Geregistreerd lid

Bericht door Tuur » vr 05 feb, 2010 15:29

Arbilen schreef:...Door mee te lullen in de neerwaartse spiraal van Willeme? Praat Saab de put in? Dacht het niet!
Op een forum zoals dit heb je te maken met reacties van optimisten, pesimisten en realisten. De diversiteit in meningen en standpunten houdt een forum gelukkig wel levendig. Dat moet zeker ook zo blijven. In elk geval kun je uit al die meningen en standpunten wel opmaken wie de gewone Saab-rijder is en wie de echte Saab-liefhebber. Een gewone Saab-rijder is niet zo betrokken bij het merk en zal dan ook eerder zijn geneigd op alles af te geven alleen maar omdat hij er plezier in heeft de echte Saab-liefhebber op de kast proberen te krijgen. Dat is ook iemand die, als er geen Saab meer zou zijn, net zo makkelijk in een Opel stapt als een ander merk van GM. Dat doet hem namelijk niets in tegenstelling tot een echte Saab-liefhebber. Die houdt er ook de moed in en heeft nog steeds vertrouwen in de toekomst. Van elkaar weten we zo langzaam wel wie in welke categorie valt. Als Saab-liefhebber stoor ik me niet aan die enkele gewone Saab-rijder die op dit forum iets wil zeggen. Vaak zijn dit gewoon grappige uitspraken die ik voor het merendeel slechts ter kennisneming aanneem. Overigens is de gewone Saab-rijder in zijn reacties op dit forum toch al in de minderheid en die zal Saab daarom nooit in de put kunnen praten. De echte Saab-liefhebber, gelukkig in de meerderheid, moet daar gewoon boven blijven staan en denken, ach laat ze maar ..... wij weten beter. :wink:

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » vr 05 feb, 2010 15:58

millerman schreef:Las het net op SU! Echt een mooi staaltje support van deze dealers. Ik stel voor dat alle dealers wereldwijd hier hun steun aan geven. Vele handen maken immers licht werk. 17 miljoen verdeeld over 1100 dealers is zo’n €16.000 per dealer, ontlasten ze hun Zweedse collega's flink mee ondanks dat ze zelf aangeven amper risico te zien.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als het nodig mocht zijn veel Saabisten een bijdrage zouden willen doen.Een saab support fund aktie als het ware.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 05 feb, 2010 16:14

Asfaltrocker schreef:
BMWillem schreef: Ga maar eens na... wereldwijd een nieuw logo introduceren.... :bigeyes: :facts:
lijkt me sterk dat het meteen wereld wijd zou zijn.
ze hadden het kunnen doen bij aflevering van de nieuwe saabjes
of je nu embleem van saab of spyker of de combinatie maakt ,
zal de prijs niet veel uit maken denk ik......
JE mist het pint denk ik, asfaltrocker. Een merknaam of -logo veranderen is een godsgruwlijk kostbare operarie, en de kosten zitten niet in de badges op de motorkap, maar het doorvoeren van zo'n verandering door alle geledingen van het bedrijf, tot aan het briefpapier en de dealers toe. Dat is geld weggooien, en dat is nou net niet waar ze mee bezig zouden moeten zijn.

Maar het is een irrelevante discussie, want SAAB blijft SAAB en Spyker blijft spyker, ze komen alleen samen onder één en dezelfde holding.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 05 feb, 2010 16:19

Ik geloof dat de voormalige marketeers van Daewoo wel uit kunnen leggen wat het kost om alleen al in Nederland een merk een (spontane en geholpen) naamsbekendheid van 80% op te laten leveren. Dat koste in de jaren '90 al vele tientallen miljoenen guldens.

Dat is ook wat VM bedoelde met iets voor 5 ct kopen dat een euro waard is. Nu moet ie alleen kans zien die waarde te benutten in de komende jaren...

inpro
Geregistreerd lid

Bericht door inpro » vr 05 feb, 2010 16:41

Ik denk dat er achter de schermen een sterke lobby vanuit VOLVO is ingezet die parlementsleden en media aan het beïnvloeden is in de hoop dat de Zweedse regering uiteindelijk toch nog gaat zwichten. VOLVO heeft er immers baat bij als er geen SAAB meer is. VOLVO verwacht dan dat een groot aantal SAAB-rijders de overstap zal maken. Die kans is groot, omdat de Zweden wel nationalistisch zullen blijven in hun keuze.
[/quote]
Dat denk ik niet.
Een VOLVO is geen SAAB en een SAAB-rijder is geen VOLVO-rijder
Of te wel beide merken zijn in het geheel niet met elkaar te vergelijken en hun bezitters / eigenaars ook niet.
Zijn in het algemeen totaal verschillende types mensen.

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » vr 05 feb, 2010 16:51

Dc schreef:
Ik kan me ook zo voorstellen dat als het nodig mocht zijn veel Saabisten een bijdrage zouden willen doen.Een saab support fund aktie als het ware.
Dat was toch de intentie van rescue-saab.com, en die hebben al een flinke verzameling e-mail adressen. Weet niet of ze daar nog mee door gaan.

jeroentje 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door jeroentje 9-3 » vr 05 feb, 2010 17:34

mischien kunnen ze de spyker rebadgen naar saab, hebben we er gelijk een aantal modellen bij :lol:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 05 feb, 2010 17:40

Tuur schreef:
Op een forum zoals dit heb je te maken met reacties van optimisten, pesimisten en realisten..... :wink:
Soms zie je hier ook mensen die Spykers op laag water zoeken...

Frigo
Geregistreerd lid

Bericht door Frigo » vr 05 feb, 2010 17:57

carlsson schreef:Vooral die laatste passage bevalt mij niet, die Zweedse treuzelaars trekken hun keutel nog in. Zou mij niets verbazen want ze hebben al meer bedrijfstakken naar de kloten geholpen in Zweden. Ze hebben gewoon geen zin meer om auto's te bouwen, daar voelen ze zich te goed voor.
Daar zou ik me maar niet al te veel zorgen over maken; dit jaar zijn er verkiezingen in Zweden. Regeringspartijen zullen het niet aandurven om zelf SAAB de nek om te draaien, dat gaat ze veel te veel stemmen kosten.

Het grote gevaar komt misschien eerder van de EIB, als die de staatsgarantie afkeuren en niet over de brug willen komen met subsidie.

Maar laten we optimistisch blijven en hopen dat de deal echt rond komt :wink:

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » vr 05 feb, 2010 17:59

zie hier de nieuw saab sonett 3
Afbeelding
of deze ...kom meer in de buurd van de saab modellen
volgens de afbeelding zou die al in 2008 gebouwd zijn.
Afbeelding
ze moeten nog wel effe brain stormen.....lol
deze heeft ook wel wat...
Afbeelding

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 05 feb, 2010 18:15

willeme 1 schreef:
Arbilen schreef:Ik geloof dat de voormalige marketeers van Daewoo wel uit kunnen leggen wat het kost om alleen al in Nederland een merk een (spontane en geholpen) naamsbekendheid van 80% op te laten leveren. Dat koste in de jaren '90 al vele tientallen miljoenen guldens.

Dat is ook wat VM bedoelde met iets voor 5 ct kopen dat een euro waard is. Nu moet ie alleen kans zien die waarde te benutten in de komende jaren...
slecht voorbeeld want daar is deawoo aan falliet gegaan, de president van deawoo heeft , geloof ik , zelfmoord gepleegt en deawoo is voor een habbekrats in handen van GM gekomen
die er een hoop verbeteringen in aangebracht hebben, de befaamde opeltechniek
Volgens mij niet, want Daewoo kende bij de introductie een naamsbekendheid van nog geen procent, terwijl ze na die enorme (en inderdaad dure) campagne een naamsbekendheid scoorden van meer dan 80%. Dat het daarna berg afwaarts is gegaan, vind ik niet raar, maar mijn bewering heeft te maken met de waarde van een merknaam. Eigenlijk misschien juist wel een erg lichtend voorbeeld, want het geeft aan hoeveel moeite het een nieuw merk zal kosten om ooit op het niveau te komen van een merk als Saab. Zoveel zelfs dat het een op zichgoed verkopende onderneming de kop kan kosten.... En laat VM dan nou die slimme gast zijn die een dergelijke grote waarde voor een paar stuivers in handen heeft weten te krijgen....

Tuur
Geregistreerd lid

Bericht door Tuur » vr 05 feb, 2010 18:44

Dat denk ik niet.
Een VOLVO is geen SAAB en een SAAB-rijder is geen VOLVO-rijder
Of te wel beide merken zijn in het geheel niet met elkaar te vergelijken en hun bezitters / eigenaars ook niet.
Zijn in het algemeen totaal verschillende types mensen.
... je moet het zo zien dat dit onderscheid er niet meer toe doet als Saab er niet meer is. Gevolg is dat ze dan toch kiezen voor het andere nationale Zweedse product.

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » vr 05 feb, 2010 18:49

Als ik zo hoor wat ze in Zweden van hun eigen merken vinden, zou ik me niet die illusie maken.
Waren ooit in Zweden met mijn ouders (ooit - 1989). Wij hadden een Ford Sierra en toen we op een camping stonden, kwam een Zweed onze auto bewonderen. Hij wilde hem zo ruilen voor zijn spiksplinternieuwe Volvo 740 Turbo... want Zweedse auto's zijn saai, maar goedkoop

Gripen
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Gripen » vr 05 feb, 2010 19:15

Carlsson, hoezo voelen ze zich te goed om auto's te bouwen? Typisch Nederlands gejank allemaal! Sorry hoor maar die vooroordelen over Zweden. Mij zijn de laaste halfjaar dat ik hier ben de oogkleppen wel afgegaan.

En nog wat, er zijn hier heel veel mensen met een Volvo en een Saab voor de deur. Volvo is dan vaak een ouder model estate en dient als pakezel. Ik snap nu ook waarom een 740 esate zo waanzinnig populair was en is. Merendeel van de Zweden geeft niks om uiterlijk, als er maar veel in kan, en comfortabel over de talloze onverharde wegen rijdt.

Gesloten