gj900 schreef:Over negatief gesproken....

Moet dat generaliseren nou?
Niet negatief hoor, realistisch.
edwardk schreef:Das toch jouw verhaal en niet het mijne , ik rijd veelal met gedegen onderhoud mijn saabje af om er max plezier van te hebben en zeik niet over onderhoudskosten ( is het behoud van de auto)

Het is ook niet mijn verhaal, meer wat ik om me heen zie binnen het forum (en wees gerust: ook daarbuiten) al jaren. Mensen die hun auto echt goed (laten) onderhouden betreft de minderheid. Overigens niet alleen bij Saab hoor, bij eigenlijk elk merk. Kennelijk zijn er maar heel erg weinig mensen goed in rekenen (naar zichzelf toe rekenen, daar zijn de meesten wel goed in), die denken allemaal dat het zaligmakend is om een nieuwe auto te kopen elke zoveel jaar, die een half of heel kilometertje verder rijdt op een liter. Doorrijden met een oude auto, dat is pas duurzaam. Er zijn maar zeer weinig mensen die een nieuwe auto "terugverdienen", terwijl dit geldt als HET arguement om iets nieuws te kopen. De economische levensduur van een auto, die daarbij vaak wordt aangehaald, is een mijns inziens zeer zeer zeer misbruikte term. Bij normaal gebruik en
goed onderhoud is de economische levensduur van een auto vele malen langer dan op dit moment "in de boeken staat" cq. wat de autofabrikanten ons willen laten geloven. Over de technische levensduur nog niet gesproken!
tanisha schreef:vm was en is een blaaskaak daar kan je niks mee!
Dank voor dit zeer genuanceerde statement. Zonder VM was Saab (en daarmee NEVS in huidige vorm) er helemaal niet meer, dus dan konden ze ook niet "opschieten om die auto'tjes in de showrooms van de oude vertrouwde dealers te krijgen"... Goh, wat denken sommige mensen simpel over het opnieuw opstarten van een complete productielijn, nee, van een compleet automerk/fabriek. Niet gehinderd door enige kennis van zaken zullen we maar zeggen?