SAAB/NEVS part II
-
gfgf
- Donateur (2x)

Re: SAAB/NEVS part II
Ik pink een traantje weg. Met Saab was het een paar jaar terug al gedaan. Als een merk geen toekomst heeft, kan het beter verdwijnen ("Wat niet deugt, kan beter opgeruimd", zei Frits van Egters immers al in De Avonden).Style&Co schreef:(...)
Prachtig dat de mensen van NEVS om hun moverende redenen proberen de draad weer op te pakken, dat verdient welwillende belangstelling en alle lof, maar het andere uiterste is in koor 'ooh' en 'aahh' roepen bij een model van 12 jaar oud, ontdaan van allerlei interessante opties, met nóg minder binnenruimte, een 'revolutionair' gecombineerd verbruik van 8,44 l/100km (haalt mijn MY2003 ook), een radio uit een Chevrolet Epica en een motorruimte alsof de Mossad er zonet huiszoeking heeft gedaan.
Hadden ze dan nog tenminste in die obsolete koets een vernieuwende aandrijflijn gelegd...
En nee: ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik geloof dat ik maar een trabant ga kopen of zo! 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als een nieuwe Saab 9.3 een opgewarmd lijk is, hoe kwalificeer je dan een Trabant ?gfgf schreef:Mee eens. Het blijft in grote lijnen een opgewarmd lijk.

-
evo
- Donateur (2x)

Hé, heeft ms. T. een Trabant? 
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
-
gj900
- Donateur (9x)

Over negatief gesproken....Sapphire schreef:We lopen nota bene al te zeiken als de DI-cassette van een 9000 stuk gaat na 300000 km en vinden het daarom eigenlijk al een slechte auto, terwijl zeker de late vrijwel foutloos zijn en makkelijk de half miljoen halen met goed onderhoud. Goed onderhoud, ook zoiets in Saabforum land. Voor velen eigenlijk al een brug te ver want ja je houdt een auto toch maar tot er kosten aan komen en dan hop je naar een andere en mag de huidige (zelf veroorzaakte) ellende met de opmerking "voor de liefhebber" op de SF marktplaats en dan snel op naar de volgende afrijder. De Saabdealer moet je ook zoveel mogelijk mijden want dat zijn allemaal schurken die veel te veel geld vragen voor hun diensten.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
positief of negatief opgewarmd lijk of niet maakt allemaal niks uit maar saab/nevs moet opschieten om die dingen in de showrooms te krijgen anders heeft het helemaal geen zin meer!
ik rij iedere dag langs een saab showroom waar nu steeds meer en meer nieuwe volvo's uit verkocht worden als dat nog langer zo door gaat zijn er helemaal geen klanten meer over! nog voor die opgewarmde lijken nog voor al het toekomstig interessants wat ze allemaal opstapel hebben staan!
ik rij iedere dag langs een saab showroom waar nu steeds meer en meer nieuwe volvo's uit verkocht worden als dat nog langer zo door gaat zijn er helemaal geen klanten meer over! nog voor die opgewarmde lijken nog voor al het toekomstig interessants wat ze allemaal opstapel hebben staan!
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Ik maak me sterk dat de mensen bij NEVS dat zelf ook niet allang onderkend hebben.
Alleen voor hun is het speelveld vele malen groter dan ons lage landje bij de zee.
Daar zal men zich dus in eerste aanleg concentreren op de afzetgebieden waar ze op korte termijn het meeste profijt denken te kunnen bereiken.
En hoe vervelend voor ons in West Europa en Nederland liggen die, vrees ik, elders op onze aardkloot.
Nederland zal in de ogen van NEVS een 'nice to have' markt zijn.
Alleen voor hun is het speelveld vele malen groter dan ons lage landje bij de zee.
Daar zal men zich dus in eerste aanleg concentreren op de afzetgebieden waar ze op korte termijn het meeste profijt denken te kunnen bereiken.
En hoe vervelend voor ons in West Europa en Nederland liggen die, vrees ik, elders op onze aardkloot.
Nederland zal in de ogen van NEVS een 'nice to have' markt zijn.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nieuwe markten vinden is altijd goed maar oude weggooien kan ze op langere termijn de kop gaan kosten
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Valt wel mee Tanisha, nieuwe markt is China. In vergelijking met deze megamarkt, waar met de zegen en de knoet van de overheid elektrisch rijden er in geramd gaat worden of zelfs al wordt, zijn Nederland en nog wat Europese dwergstaatjes slechts bijvangst in het zakenplan.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Tanisha: ik denk dat je een iets te somber beeld schetst.
Nevs is gewoon heel zorgvuldig bezig met de wederopbouw van een compleet ingestort automerk.
Zo'n wederopbouw kost gewoon tijd. We hebben bij VM gezien wat er gebeurt als je met veel geleend geld en hele
grote stappen tewerk gaat. Dat is een zeer risicovolle aanpak en die werkt dus niet.

Nevs is gewoon heel zorgvuldig bezig met de wederopbouw van een compleet ingestort automerk.
Zo'n wederopbouw kost gewoon tijd. We hebben bij VM gezien wat er gebeurt als je met veel geleend geld en hele
grote stappen tewerk gaat. Dat is een zeer risicovolle aanpak en die werkt dus niet.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Das toch jouw verhaal en niet het mijne , ik rijd veelal met gedegen onderhoud mijn saabje af om er max plezier van te hebben en zeik niet over onderhoudskosten ( is het behoud van de auto)Sapphire schreef:We lopen nota bene al te zeiken als de DI-cassette van een 9000 stuk gaat na 300000 km en vinden het daarom eigenlijk al een slechte auto, terwijl zeker de late vrijwel foutloos zijn en makkelijk de half miljoen halen met goed onderhoud. Goed onderhoud, ook zoiets in Saabforum land. Voor velen eigenlijk al een brug te ver want ja je houdt een auto toch maar tot er kosten aan komen en dan hop je naar een andere en mag de huidige (zelf veroorzaakte) ellende met de opmerking "voor de liefhebber" op de SF marktplaats en dan snel op naar de volgende afrijder. De Saabdealer moet je ook zoveel mogelijk mijden want dat zijn allemaal schurken die veel te veel geld vragen voor hun diensten.