NEVS EV (Saab)

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 17732
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: Zweden
Contacteer:

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door jelger » za 12 okt, 2019 22:32

Een mix tussen een Renault Espace en een Jag.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door martinphili » zo 13 okt, 2019 9:11

RoelandV schreef:
za 12 okt, 2019 22:19
Wat ze ervan gemaakt hebben bij Dyson is wel bekend hoor:
Het plaatje ken ik. Dat ziet er goed uit. Daarom alleen al jammer dat ze er mee kappen. Ik had ook best wel hoge verwachtingen van een merk als Dyson. Hopelijk kunnen ze iets bereiken met die solid state accu / batterij. De huidige accupakketten hebben hun nadelen, om het voorzichtig te omschrijven.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5601
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Steve-O » zo 13 okt, 2019 9:21

De Espace en de JAg zie ik, maar ook wel Porsche (de heupen), Ford (de neus) en Peugeot (hoekigheid dak achter). In ieder geval een geslaagd ontwerp. Misschien samenwerking zoeken met een van genoemde merken?

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 13552
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door turbopilot » zo 13 okt, 2019 9:41

Hè pap, kijk een espace.

Pa beetje verbaasd, Ja jongen ik zie het.



Ja maar, ja maar deze rijdt :D
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7816
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: Kies een regio:

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door RoelandV » zo 13 okt, 2019 10:00

Het electrisch rijden krijgt vanaf volgend jaar in ons land een extra impuls.
Per 1 maart 2020 geldt de herziene Energy Performance of Building Directive (EPBD) in Nederland.
Het doel van de EPBD is het stimuleren van een verbeterde energieprestatie voor gebouwen.
Onderdeel daarvan het faciliteren van elektrisch vervoer. Bij nieuwbouw en ingrijpende renovatie
van utiliteitsgebouwen zullen regels gelden omtrent het aantal laadpunten en het aantal loze leidingen
om laadpunten aan te leggen.
Bron: https://facto.nl/nieuwe-regels-laadinfr ... ch-rijden/
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door martinphili » di 22 okt, 2019 21:30

Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Gebruikersavatar
MartinvR
Geregistreerd lid
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door MartinvR » ma 28 okt, 2019 22:09

Het schijnt niet allemaal koek en ei te zijn met de ontwikkeling van EV's.
Automobielmanagement.nl schrijft er het volgende over.
Hoe zou dit bij NEVS aankomen?

Citaat: "Het lijkt tegenwoordig allemaal te draaien om elektrisch rijden. De autofabrikanten vallen over elkaar heen om nieuwe elektrische modellen te lanceren, overheden investeren miljarden in opladen – of laten anderen dat doen – en het bedrijfsleven probeert met elektrische
zakenauto’s ook al mooie sier te maken. Maar toch blijkt uit een reeks berichten van de laatste weken dat de glans bij die EV’s er toch al weer een beetje af gaat.

Eerst was er het bericht dat Volvo en Geely hun activiteiten op het gebied van verbrandingsmotoren in één bedrijf bij elkaar brengen. Doel is om dit soort aandrijvingen verder te ontwikkelen omdat beide bedrijven inzien dat er voorlopig nog wel een markt voor zal blijven. Vooral Volvo leek al tijden volledig in te zetten op elektrisch, met als doel om vanaf 2021 ieder model te ‘elektrificeren’ maar komt nu toch dat de conclusie dat het de verbrandingsmotor, met name in hybride auto’s, voorlopig nog in ere moet houden. Moederbedrijf Geely stelt daarbij zelfs dat dat soort motoren ook aantrekkelijk kunnen zijn voor de London Electric (!) Taxi Company en Lynk & Co dat tot nu toe ook electric-only leek te gaan.

Dan is er het verhaal van de Brit Sir James Dyson die zijn lievelingsproject om met een eigen elektrische auto te komen opeens heeft opgegeven. De schatrijke Brit had al enkele miljarden geïnvesteerd in Dyson Automobile maar is tot de conclusie gekomen dat er uiteindelijk toch geen markt voor een eigen EV is. Dat juist een man als Dyson dat doet is kenmerkend want hij is miljardair geworden met de naar hem genoemde stofzuiger waarvoor hij – terecht – wel een enorme markt zag. Sir James dacht eerst dat elektrisch rijden een enorme opgang zou
maken maar gelooft daar nu niet meer in.

Van die markt zelf komen ook minder goede berichten. Kijk naar de i3 van BMW. Ook bij dat Duitse bedrijf is het enthousiasme aardig getemperd, zo zeer zelfs dat de op EV weddende CEO Harald Krüger (foto) het veld heeft moeten ruimen. BMW heeft ook besloten voorlopig geen nieuwe versie van de i3 te lanceren, iets wat in de autowereld op z’n zachts gezegd ongebruikelijk is. Kijk ook naar de cijfers: in september verkocht BMW weliswaar bijna een kwart meer BMW i’s dan een jaar eerder maar dat was nog altijd niet meer dan 1,6 procent van de totale groepsafzet en ook al weer minder dan de 30 procent groei die in januari nog werd gemeld.

Die cijfers komen nog harder aan in China, de grootste markt voor elektrische auto’s ter wereld. In september werden er daar 34 procent minder EV’s verkocht dan een jaar eerder, de derde maand op rij met een daling. De eerste slachtoffers hebben zich inmiddels al aangediend. Zo staat de Chinese automaker Zotye, dat al in 2008 als eerste in China vergunning kreeg om elektrische auto’s te bouwen, aan de rand van de afgrond. Een aantal leveranciers, onder andere batterijenfabrikant Bak Power, dreigt Zotye voor de rechtbank te slepen als het de uitstaande rekeningen niet snel betaalt. Dat is ook slecht nieuws voor Ford dat twee jaar geleden meldde dat het met Zotye een joint-venture had gesloten om EV’s voor de Chinese markt te bouwen. Sinds die feestelijke aankondiging is er verder weinig tot niets meer gebeurd binnen die JV. Bronnen in China melden daarbij dat nog zeker vier andere EV-fabrikanten op omvallen staan. Directeur Tu Le van marktbureau Sino Auto Insights verklaart in de Financial Times: “Elektrische auto’s versterken de klappen van de snel inzakkende automarkt omdat de autofabrikanten enorme bedragen moeten investeren in de ontwikkeling van die EV’s. Kleine toeleveranciers zullen als eerste omvallen omdat ze achter in de rij staan als het gaat om niet-betaalde rekeningen. Maar de grotere spelers zullen ongetwijfeld
volgen.
"

Zie deze link: https://www.automobielmanagement.nl/aut ... ans-nu-al/

groet, Martin
SAAB,veni vidi vici

9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980

ssuunneemm
Geregistreerd lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
Regio: Zweden

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door ssuunneemm » wo 13 nov, 2019 23:17

Evergrande will invest SEK 30 billions more in NEVS and also work with Benteler and FEV group on EV chassis .

https://sverigesradio.se/artikel/7342533


https://www.saabplanet.com/evergrande-f ... fev-group/


( Evergrande Hengchi 1 is coming 2020)

https://saabblog.net/2019/11/14/evergra ... rgestellt/
Laatst gewijzigd door ssuunneemm op di 19 nov, 2019 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: Kies een regio:

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » ma 18 nov, 2019 13:32

Hi Martin. Fraaie zakenauto voor je: de Ford Mustang is als EV nu leverbaar in de VS vanaf US$36.000.

https://electrek.co/2019/11/17/exclusiv ... slas-turf/

Zelfs onder fossiele Trump lopen ze daar federaal ver voor op ons.

US$7500 voor iedereen als subsidie op een EV (gelimiteerd per fabrikant)
Ford is all in on elecric
De elektrische F-150 komt eraan. Ook een leuke zakenauto.Afbeelding

P.S. De NEVS link: In China waren veel te veel EV start-ups na de subsidiegolf. Het kaf wordt nu van het koren gescheiden. NEVS staat nog.

O ja, Martin: BMW. BMW wil in 2023 25 modellen met elektrische aandrijving aanbieden.
Volgens:

https://www.greencarcongress.com/2019/1 ... bmwi4.html

BMW introduceert de 600km i4 in 2021. Prestaties zijn vergelijkbaar met een V8 ICE BMW.

Gen 5 accu's met een gewicht van maar 550kg hebben een energie-inhoud van 80kWh.

Zeldzame grondstoffen zullen niet nodig zijn bij de productie van de elektromotoren.

De introductie is onderdeel van een alomvattend product offensief in de markt van EVs.
Saab 9-3 2.0i automaat 160dkm+. Next: geen turbo, maar ELEKTRO. Tesla model III.
1000 km bereik solid state (2023-25) xnrgi.com keracel.com
Science: H2 en ICE zijn dood als a dodo (o.a. Ulf Bossel, prof. Sinn)
phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html https://youtu.be/oAxzb6XWibE

Plaats reactie