Xadotest

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 23 jun, 2007 8:57

Wat vooral onzettend irritant is, is dat LOL dat je iedere keer bij je posts denkt te moeten zetten. Ik vat dat op als uitlachen en het komt vreselijk arrogant over. Er straalt superioriteitsgevoel vanaf. De mensen in dit forum hebben niet gereageerd op wat je zegt. Ze hebben gereageerd op hoe je het hebt gezegd. Ook ik. Ik sta zeer wantrouwend tegenover claims zoals Xado die doet maar in eerste instantie was je argumentatie net zo hol als die van Xado. Ben blij dat je nu het waarom van je argumenten uiteenzet

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 23 jun, 2007 9:19

wat ik niet begrijp is, waarom kun je niet meteen met je punt komen, maar eerst mensen eigenlijk voor belachelijk maken dat ze "erin trappen" zonder zelf openheid van zaken te geven (op een feitelijke, specifieke, beargumenteerde wijze)?
Er zijn vrij veel onafhankelijke onderzoeken gedaan, en de resultaten zijn steeds hetzelfde....
tot nu toe heb je zelf geen test resultaten (noch van jou, noch van andere bron) laten zien, slechts een beargumenteerd theoretisch verhaal waarom het in theorie niet zou kunnen werken opde manier zoals Xado claimt.

hoe veel verder zijn we nu dan, afgezien van een mechanisch lesje?
je claimt nu toch dat je resultaten (3e parij) hebt, van gelijkende produkten?
In de US is het strafbaar als je iets claimt en het vervolgens niet kan waarmaken. Je kan ook aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
dus, doemt de vraag op, waarom is het dan nog steeds leverbaar in de VS? of zijn ze daar op het schavot gegaan?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 24 jun, 2007 17:49

Ok Richard,
Prima, een inhoudelijk antwoord, als je dat nu eens eerder gedaan had...

Wat betreft je voorstel om het spul zelf te testen, een geweldig aanbod dat verplichtingen schept.
Om een betrouwbaar resultaat mogelijk te maken ga ik ga er vanuit dat je gedurende langere tijd over een professionele testfaciliteit met nabootsing van praktijksituaties kan beschikken.

Dat wrijvingsverhaaltje, evenals verliezen via oa koeling en straling is al een kleine 30 jaar niet nieuw voor me, hoogstens zijn de percentages gedurende de jaren marginaal verschoven.
Toch zit er een foutje in je verhaal omdat je spreekt van 6% van het totale motorvermogen waarbij je het rendement van de motor over het hoofd ziet of toegevoerd en nuttig geleverd vermogen door elkaar haalt. (rendement bij een benzineauto zo ruwweg tussen de 25 en 30% en bij een dieselmotor een paar % meer) wat uiteindelijk dus een factor 3 tot 4 scheelt. Afijn numbers, numbers..
Vergis je niet, er zitten op dit forum een flink aantal mensen die een aardig dotje theoretische en praktische technische kennis hebben en die niet onder de indruk raken van een theoretisch verhaaltje.

Voor m'n werk ben ik de hele dag bezig met natuurkunde, scheikunde en didactiek.
Zoals gezegd was ik op voorhand al sceptisch en dat ben ik nog steeds, toch lijkt het erop dat dit product wel degelijk werkt, misschien niet zoals ze claimen maar een ECE-normverbruik is bijvoorbeeld ook doorspekt van getalletjes die niet vaak gehaald zullen worden.
Daarnaast, baat het niet dan schaad het niet, 7 vastgelopen Saabjes op de sloop? (Motor stuk ---> sloop?) De wrijvingscoëfficient van keramisch materiaal is wel degelijk lager dan teflon-teflon en smeltend ijs-smeltend ijs en zeker dan metaal op met metaal. Een laagje materiaal dat binnen de toleranties blijft zal geen problemen opleveren.

Er wordt gesproken over een diamantharde laag, niet dat er een diamanten laag in de motor zou komen. Van glas en diamant is geen sprake. De wrijving van een oppervlak wordt vooral bepaald door de oppervlaktestructuur die kennelijk veel gladder wordt op moleculair niveau dan gewoon metaal of het kristalrooster van de diamant waar jij het over hebt. Zie Xado als een frictionmodifier, dus metaal-keramisch matriaal-olie-keramisch materiaal-metaal. Normaliter voorkomt de olie dat er slijtage aan de matalen ontstaat doordat de toppen van de metaaloppervlakken elkaar raken, de toevoeging vult de dalen op en vormt een extra barriëre.
Het spul zou een stuk verder gaan dan de keramische toevoeging Xeramic dat ik vele jaren naar volle tevredenheid gebruik in m'n auto's en zwaar belaste race-voertuigen.
Of dat het werkt? Who cares, m'n v-bak die steeds meer ging "huilen" in de topgears is na toevoeging weer veel stiller geworden en bovendien schakelt ie veel beter. Voor mij is dat veel belangrijker dan een marginale brandstofbesparing die misschien wel opgetreden is.
Natuurlijk is goed onderhoud en een goede olie onontbeerlijk.

Natuurlijk is er geen sprake van door blijven lopen van de motor omdat er nog steeds sprake is van andere verliezen, van een perpetum mobile is dus geen sprake. Wist je overigens dat er tegenwoordig kachels (CV)zijn die een rendement van meer dan 100 % hebben tot wel ruim 107% toe? Die zouden dan toch ook meer warmte opleveren dan er in chemische zin aangevoerd wordt met het aardgas? 't Is maar onder welke voorwaarden en omstandigheden ze tot dergelijke cijfers komen.

Jelger heeft ook zeker een punt dat het product Xado in het claimcultuurland Amerika nog steeds gevoerd wordt.

Vergeef me m'n scepsis, eea vloeit voort uit een eerder gecreërde situatie waar meerderen kennelijk moeite -jij kan je daar kennelijk geen voorstelling van maken- mee hebben gehad , iig is ie opbouwend en wellicht te weerleggen.

Cornell :O:

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » do 28 jun, 2007 6:42

Zo Xado maakt echt wat los zeg!
Ik als een van de deelnemers en dus gebruiker, ben nog steeds positief. Ik heb gezien hoe er gemeten is en ook de uitslagen met eigen ogen gezien. Met verbazing dus, net als Manic.

Natuurlijk kun je van mening verschillen hoe je iets moet meten etc.
Verbruik zou je moeten meten op een testbank, want daar heb je steeds dezelfde omstandigheden. Maar ja dit is niet te doen.

Waarom er niet meer reactie van de deelnemers zijn is omdat deze dit forum niet gebruiken! Ja dat kan ook nog!
Zelf heb ik een hele tijd niet bij dit onderwerp gekeken, dus vandaar.

Over de verwerking van het produkt ben ik het met
sb153b eens dat dit nogwel wat verbetering kan gebruiken!

Even een aanvulling. Ik heb zelf XADO smeervet reparerend gebruikt in de aandrijflijn. Het knoksen en bonken is een stuk minder geworden. Wat ik nu nog hoor komt denk ik bij de remmerij vandaan.
Overigens heb ik geen aandelen in deze firma of enige andere financiële vergoeding.

Misschien is het nog iets om nog een keer een test te doen met de testautos om te kijken hoe het er nu uitziet. En als mensen willen zien hoe er gemeten wordt dan kunnen ze dan zelf komen kijken. Volgens mij deed Onno Kempink dat best wel redelijk!!! :lol:
Hebben we weer een leuk artikel voor de Saabberichten? MANIC?

Groetjes Alfred
ps Gewoon zelf proberen, dan kun je en mag je meepraten :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 28 jun, 2007 18:06

veenaalt schreef: Hebben we weer een leuk artikel voor de Saabberichten? MANIC?

Ligt in de planning, maar we wachten hier nog heel eventjes mee, een iets langere periode zou wat mooier uitkomen.

Wordt vervolgd!

Gr,

Dennis

flojo
Geregistreerd lid

Bericht door flojo » do 28 jun, 2007 21:27

Hallo mensen,

Ik wil tòch nog even iets kwijt t.a.v. alle verhitte discussie binnen deze topic. Ik ben erg onder de indruk geraakt van alle technische uitwisselingen; deze kennis heb ik absoluut niet in huis. Ik ben daarom ook erg blij met (de mensen binnen)het SAABforum, omdat er doorgaans enthousiast, met veel geduld en "op aangepast niveau" getracht wordt uitleg aan elkaar te geven.
Ik ben echter een gevoelsmens, ook wanneer ik in mijn Saab rijd. Ik hoor "alles". Ik hoor en ervaar veranderingen m.b.t. souplesse van de motor, in het bochtenwerk etc. . Klinkt misschien als een "lulverhaal" maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je gevoel, je één zijn met de auto (zeker wanneer je er al wat jaartjes in rijdt!) best een graadmeter kan zijn, die je niet moet onderschatten. In de loop van de jaren dat ik SAAB rijd ben ik steeds achter (zich aankondigende) mankementen gekomen, m.n. door wat ik ervaarde tijdens het rijden.
In deze context bedoelde ik mijn reactie eerder in de topic: ik ervaar gewoon dat de wagen lekkerder is gaan rijden sinds een aantal weken; ook al valt dat niet te meten en uiteen te zetten in cijfers en statistieken.
Die "binding" die je kan hebben met een Saab, ga je eigenlijk al aan als je er"met bonkend hart" eentje gaat kopen.
Daarna wordt dat gevoel alleen maar sterker;althans zo gaat dat dan bij mij.
Ik hoop dat ik niet ernstig verward overkom, maar nog enigszins te volgen ben...

Hoe dan ook: Ik wens jullie een fijn weekeinde!
Groets, Fred

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » di 11 sep, 2007 14:59

Na lange afwezigheid nog even een reactie..

Xado werkt niet. Als je het mij kan laten zien is dat prima, heel graag zelfs.
Mijn theorie is theorie, en die heb ik gegeven omdat erom gevraagd werd.
Alleen de praktijk kan uitwijzen of iets werkt of niet.

Die praktijk wijst echter niets uit.
Als iemand wel resultaten heeft, dan mag die mij dat laten zien.

Vreemd dat mensen hier de wereld op zn kop zetten door te vragen te bewijzen dat het NIET werkt.
De Xado fans en de Xado verkopers en makers moeten eerst maar bewijzen dat het wel werkt, de claims liegen er namelijk niet om.

Maar goed, iedereen moet geloven wat ie wil.
Ik geloof er echt geen bal van dat het ook maar iets doet.
En nogmaals: kom het me maar laten zien als je gelooft dat het werkt. Helaas kan niemand dat.

Richard.

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » di 11 sep, 2007 15:07

O, en nog een laatste opmerking.

In eerste instantie had ik niet gedacht dat er ook maar iemand zou geloven dat het spul zou werken. Ik vatte de draad in eerste instantie zelfs op als een flauwe grap.
Maar tot mijn grote verbazing was het serieus!
Ik denk dat mijn eerste reacties daarom zo "lacherig" waren.

Maar goed, blijkbaar zit het anders in elkaar, was de test serieus bedoeld, en zijn er echt mensen die geld verdienen met dit spul.

Groet,
Richard.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 11 sep, 2007 20:39

Dit wordt een zinloze discussie, bij deze gesloten. (op verzoek van meerdere forumgenoten).

Dennis

Gesloten