Xadotest

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 22 jun, 2007 0:05

Van de Biostabil 2000 heb ik ook hele goede berichten gehoord. Ik denk dat ik er maar een paar in de versnellingsbak en het carter gooi...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 22 jun, 2007 0:05

richard_looping schreef:Jelger,
wat zijn jouw ervaringen met het spul dan?
Wat heb jij gemeten?
wat doet dat er toe?

als ik zover ben laat ik dat heus wel weten.
ik zou zeggen, probeer zelf eens wat.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 22 jun, 2007 0:10

72sonett-III schreef:Van de Biostabil 2000 heb ik ook hele goede berichten gehoord. Ik denk dat ik er maar een paar in de versnellingsbak en het carter gooi...
:lol: :lol:

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » vr 22 jun, 2007 0:57

Ik heb een goed idee:

Voor de prijs van 1 behandeling van dat spul zal ik laten zien dat het niet werkt.

Mail me voor de details!

LOL!

Richard.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 22 jun, 2007 1:00

Hmmm, klinkt als een representatieve steekproef door een onafhankelijke instantie... ;)

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » vr 22 jun, 2007 1:05

brinky schreef:Hmmm, klinkt als een representatieve steekproef door een onafhankelijke instantie... ;)
Precies!
Ik heb hier namelijk bewijzen!
Nou ja, niet echt "bewijzen" maar eh... nou ja... naar mijn gevoel toch wel erg betrouwbare eerste indrukken hoor!

;-)

Richard.

PS:
Ik heb nieuw spul gevonden dat waarschijnlijk WEL werkt!
Kost 29,95 als je het bij mij koopt! En geld terug als dat niet goed is...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 22 jun, 2007 1:08

Gunst, vertel... welk spulletje heb jij gekocht?

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » vr 22 jun, 2007 1:18

Ik heb ooit eens iets als toevoeging in de motor gegooid, zou de motor reinigen en zou en daarna soepeler en zuiniger gaan lopen. Het gevolg motorisch helemaal naar de kl*** voor mij dus geen toevoegingen meer tenzij ze als het fout gaat er een andere motor inzetten.

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » vr 22 jun, 2007 1:29

brinky schreef:Gunst, vertel... welk spulletje heb jij gekocht?
Niks gekocht hoor... ik doe het alleen in een flesje ;)

Hint: het lijkt wel wat op eh ... motorolie!
:D

Richard.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » vr 22 jun, 2007 1:31

Als je echt het beste voor je motor wilt dan bouw je een bypass oliefilter in zodat de olie ook tussen oliewissel schoon blijft.
Tevens een pre- oiler pomp zodat je de motor pas start als deze al oliedruk heeft. Met een after -oiler krijgt de turbo de nodige smering en koeling ook als de motor afgezet wordt.

De beste smering is schone olie, alle toevoegingen zijn er alleen om de olie te behoeden voor vervuiling, en andere verouderings verschijnselen !
richard_looping schreef:
brinky schreef:Hmmm, klinkt als een representatieve steekproef door een onafhankelijke instantie... ;)
Precies!
Ik heb hier namelijk bewijzen!
Nou ja, niet echt "bewijzen" maar eh... nou ja... naar mijn gevoel toch wel erg betrouwbare eerste indrukken hoor!

;-)

Richard.

PS:
Ik heb nieuw spul gevonden dat waarschijnlijk WEL werkt!
Kost 29,95 als je het bij mij koopt! En geld terug als dat niet goed is...

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 22 jun, 2007 8:06

Hier ga ik ff niet inhoudelijk meer op reageren maar holle vaten klinken het hardst Richard.
Er stond nog een vraagteken bij mijn post maar je hebt de bevestiging zelf gegeven. Met constante herhaling blijk je bovendien nul input te geven, slechts te willen schoppen. Wat denk je daar nu mee te bereiken?
Ik heb wel eens iemand met succes bakzeil zien/horen halen op het forum, jij doet er iedere keer een schepje bovenop :roll: .

Ontmoet? Nee, laat maar ook.
Mensenkennis, lezen en takt zijn niet je sterkste punt.
Never zal ik normaliter iemand onderuit halen als ze het er niet zelf naar gemaakt hebben, het Uylenspiegel effect.
Laat ik zonder schelden netjes zeggen dat ik je niet hoog heb staan.

Maar jij weet tenminste waarover je praat, tenminste, dat beweer je zelf.

Mag ik er voor pleiten dat deze figuur het jaar hier niet vol gaat maken, we kunnen dergelijke zogenaamde grappenmakers -je vindt jezelf nogal een lolbroek volgens mij- op dit veelal uiterst gezellige en inhoudelijke forum missen als kiespijn.

Kritisch zijn mag, maar dan wel opbouwend graag....

Cornell :O:

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 22 jun, 2007 8:57

Ik heb de consumentenbond een testsuggestie gedaan om in breder gremium een relevante steekproef te nemen.

De test door oa de saabclub is wel aardig maar voor niet wetenschappelijk relevant zodat dat ik dat spul nu in de auto ga gebruiken; ik vind het afbreukrisico te hoog.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 23 jun, 2007 0:05

John schreef: De test door oa de saabclub is wel aardig maar voor niet wetenschappelijk relevant zodat dat ik dat spul nu in de auto ga gebruiken; ik vind het afbreukrisico te hoog.
Hier heb je helemaal gelijk in. Als Richard nu ook goed geïnformeerd was en even de artikelen hieromtrent had gelezen, dan zou hij ook weten waar hij over zou praten, in plaats van zo maar wat onzin rond te strooien.

Als het je niks lijkt Richard, probeer het dan niet en maak je er niet druk om, is een eigen keuze.

Verder wil ik je, vanuit mijn positie als moderator, dringend verzoeken je toon aan te passen aan het beschaafde niveau van de overige gebruikers op dit forum. Een ander forumlid aanvallen, omdat hij het niet met je eens is is niet de gewenste manier van doen alhier.

Mvg,

Dennis

richard_looping
Geregistreerd lid

Bericht door richard_looping » za 23 jun, 2007 4:19

LOL!
Ik ben hier niet degene die resultaten claimt, en ook niet degene die loopt te schelden.... erg flauw allemaal. Lees het maar terug, dan zie je hoe we daar zijn gekomen. Waarom maak je je zo druk als het spul gewoon werkt? Wat is het probleem toch?
Of ik er nu wel of niet in geloof maakt voor dat spul niet uit. Het werkt, of het werkt niet. Dat hangt niet van de bestuurder van de auto af toch?

Ik heb duidelijk uitgelegd wat er mis is met het artikel en de test.
Ik heb ook gezegd dat het heel simpel te bewijzen is dat dit spul niet werkt.
Dat was een serieus aanbod, daar kan je lacherig over doen, maar het is gemeend. Het is voor mij niet een groot probleem om een testopstelling te verzorgen en daar in alle openheid metingen te doen.
Wie mee wil doen moet het maar laten weten. Weet wel dat ALLE resultaten openbaar zullen zijn, en hier en op andere plekken op het net worden gepubliceerd.

De theorie achter dit spul klopt van geen kanten, en hangt van aannames aan elkaar. Het onderzoek is er niet, het patent gaat niet over dit spul, en de metingen op de site zijn niet te verifieren.

Hier een paar argumenten voor de liefhebbers...:
(http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion)
De wrijving in de motor bedraagt ongeveer 6% van het totale motorvermogen, dus van de brandstof wordt 6% gebruikt om de wrijving op te heffen. In het ideale geval hef je met dit spul de wrijving totaal op, en bespaar je 6% brandstof.
Alle wrijving opheffen lukt je niet (de motor zou dan blijven draaien nadat je hem hebt afgezet, er is immers geen wrijving! ), dus stel dat je de helft haalt.

Dan bespaar je nog maar 3 % brandstof..... :(

Dat is ongeveer net zoveel als je bespaart door je banden op te pompen en je reservewiel thuis te laten om gewicht te besparen.

Die 3 % verschil in verbruik is bijna niet betrouwbaar te bepalen, het valt binnen de grenzen van de meetnauwkeurigheid namelijk...
Er wordt een brandstofbesparing geclaimed van minimaal 5% tot wel 30 % ! Wow!

Dat is dus simpelweg onmogelijk. Het verlies in de mechanische overbrenging is gewoon niet groter dan 6%.... sorry.

Mocht het spul wel werken volgens de theorie op de site, dan loopt binnen korte tijd je motor vast door gebrekkige smering van de bewegende delen. Er wordt geclaimed dat het de speling opheft doordat het materiaal aangroeit. Ah.... aangroeit!?
Onze motoren zijn allemaal ontworpen met speling, omdat er anders geen olie bij de bewegende delen kan. Geen olie = geen smering = dingen gaan stuk.

De keramische / diamant harde laag die geclaimd wordt wil ik ook niet in mijn motor. Keramische materialen en materialen als glas en diamant hebben namelijk onderling een enorme wrijvingscoefficient, ook tegen staal is de wrijving altijd nog veel groter dan bij staal op staal. Ze zijn verder bros en erg hard. Ze worden allemaal gebruikt als slijpmiddel in de industrie.... :(

Dat wil je dus niet in je motor, en al helemaal niet als je ook nog eens geen smering meer hebt zoals hierboven uitgelegd.

Goed,
blijft over de praktijk.
Het kan natuurlijk zijn dat het produkt niet doet wat er gezegd wordt, maar via een andere manier werkt.
Dat kan.

Vandaar dat ik erg benieuwd was naar de uiteindelijke uitslagen.
Wie weet bespaart iemand er wel wat mee, en dan is die 75 Euro niet weggegooid. Misschien verdien je het terug in een jaar ofzo.

Maar, wat blijkt?
Geen resultaten. Of nu niemand iets gemeten heeft, of hoe ook maar, ik heb geen idee. dan kan je met goed fatsoen niet meer volhouden dat het ook maar iets heeft gedaan.
Als je dat niet leuk vindt om te horen dan is dat helaas zo. Dan heb je dus 75 Euro betaald voor het idee dat je bak iets beter lijkt te schakelen.
Maar misschien ook wel niet.

Vervolgens worden er mensen boos, of voelen zich op een vreemde manier aangesproken....
Ik begrijp dat echt niet. Ik denk dat je blij mag zijn dat het spul niet werkt zoals beloofd, anders waren er 7 vastgelopen Saapies extra op de sloop.

Als iemand nog meer info wil, of de andere onderzoeken wil zien die naar dit type produkten zijn uitgevoerd, dan laat het maar weten.
Er zijn vrij veel onafhankelijke onderzoeken gedaan, en de resultaten zijn steeds hetzelfde....

Over de marketing en verkoop van dit soort middelen is ook al heel veel gezegd en geschreven. Het volgt over het algemeen hetzelfde patroon, waarbij er uiteindelijk een kat-en-muis spelletje ontstaat en de fabrikant ineens verdwenen is. Ik zeg niet dat dat hiermee ook gebeurt, ik zeg alleen dat het er erg op lijkt.

In de US is het strafbaar als je iets claimt en het vervolgens niet kan waarmaken. Je kan ook aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade. In Europa is dat (nog) niet zo, maar wat mij betreft mag het ervan komen. Dan zal er tenminste wat onderzoek gedaan worden voor er nieuwe wondermiddelen op de markt komen.

Als je meer info wilt dan laat maar weten zoals gezegd. Er is meer dan genoeg beschikbaar bij mij of op internet.

Zo,
dat was een heel lang verhaal, maar wel de moeite waard denk ik.
Heb ik ook eens een positieve bijdrage geleverd op dit forum!
;-)

Groet,
Richard.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 23 jun, 2007 8:14

Richard, je hebt de discussie in het begin niet zo handig gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik het deels eens ben met je standpunt. Goede (opbouwende!) post, die laatste!

Gesloten