2 maart as. REGIO AVOND NOORD-HOLLAND 'De Schlumpf Affaire'

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Plaats reactie
roberto
Geregistreerd lid

2 maart as. REGIO AVOND NOORD-HOLLAND 'De Schlumpf Affaire'

Bericht door roberto » vr 09 feb, 2018 11:00

Presentatie van het boek “ de gebroeders Schlumpf en affaire achter de mooiste autocollectie ter wereld”.
Saabclubleden worden uitgenodigd om op vrijdagavond 2 maart as aanwezig te zijn bij deze regioavond te Castricum waar de auteurs Ard en Arnoud op de Weegh ons zullen meenemen in deze affaire.
We zijn deze avond te gast bij de Rabobank Noord-Kennemerland, Dorpsstraat 62, 1901 EM te Castricum . Parkeren kunt u in de parkeergarage onder het Bakkerspleintje (gratis).
Gastheer en nieuw lid van de regio NH commissie, Robbert de Lange zal zich die avond kort introduceren .
De inloop is vanaf 19.30 uur waarna om 20.00 uur zal worden begonnen met de presentatie.
Na afloop is het mogelijk om een boek over deze affaire aan te schaffen.

De affaire achter de mooiste autocollectie ter wereld.
In Frankrijk hebben de broers Schlumpf in de jaren vijftig en zestig een imperium in de textielindustrie opgebouwd. In die periode hebben zij een prachtige collectie auto’s verzameld. Toen de textielindustrie in Europa het moeilijk kreeg en wegtrok naar Azië werd het ook voor het imperium van de gebroeders Schlumpf moeilijk met een dubieus faillissement tot gevolg. De Franse overheid verhinderde de verkoop van een deel van de collectie om de arbeiders door te betalen. De gebroeders Schlumpf werden gezien als kapitalistische egoïsten die over de ruggen van de arbeiders een werkelijk prachtige collectie auto’s hadden verzameld. Uiteindelijk werd de collectie voor een belachelijk laag bedrag verkocht aan l’Association pour le Musée National de l’Automobile de Mulhouse die de collectie nu nog beheert. Een collectie die nooit verkocht had mogen worden.
Wij hopen u deze avond te mogen begroeten. Wilt u gebruik maken van deze uitnodiging dan graag even een emailbericht naar regionoordholland@saabclub.nl
SAAB 900 SE classic cabrio 1993
SAAB 9-5 estate 2009 "black pearl"
[b]IK RIJ SAAB , AUTORIJDEN KAN ALTIJD NOG![/b]

martinphili
Geregistreerd lid

Re: 2 maart as. REGIO AVOND NOORD-HOLLAND 'De Schlumpf Affa

Bericht door martinphili » vr 09 feb, 2018 21:49

Wie weet, als ik mag dan kom ik graag langs.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
Saab 900 ng 2.0 i vijfdeurs Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin" onclick="window.open(this.href);return false;

Sapphire
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018

Re: 2 maart as. REGIO AVOND NOORD-HOLLAND 'De Schlumpf Affa

Bericht door Sapphire » za 10 feb, 2018 1:26

Martinphili bijdeze ben je mijn introducé :wink:
9000, what else?

Plaats reactie